grejen me gatulampor..? Och just det, gipset!

Funderade på en grej nu när jag cyklade hem.. på grejen med gatulampor. Om det är en lampa som e lite halvkrass och ser ut att den ska kunna slockna när som helst. Så är säkert 7 gånger av 10 närsomhelst precis när man går förbi den. Är det slumpen eller har det nån skum förklaring? Nu såg iofs lampan väldigt stadig ut, men precis när ja cyklade förbi slocknade den, ändå. Wonder why..

Men iallafall. Var på akuten idag ju. Var där vid halv 11 typ. Hade lite problem med att hitta rätt först haha. Jag och mitt lokalsinne på tur liksom. Men gick bra till slut. Kom in och blev skickad till ortopeden, återigen fick ja lite knepiga blickar och frågan "3 veckor..?". Sen tillbaka ut i väntrummet och vänta. Och vänta. Och sen! Vänta lite till! Hade med mig ena nya boken iaf, Snabba Cash, som verkar bra förresten, så kunde sitta och läsa lite. Det gjorde ju att tiden gick lite fortare iaf. Men var så nervös så blev ändå grymt rastlös efter ett tag. Efter lite mer än 2 timmar blev jag inropad iaf. Blev visad till ett litet rum och "läkaren kommer strax". Oh, bra.
Kom ganska snabbt på att jag skulle passa rätt bra som läkare, elelr iaf inom sjuikvården, haha. Dem verkar vara lika schyssta tidsoptimister som mig! Strax betydde iaf 1 timme och 10 min. Då hade jag promenerat mig snurrig runt sjuksängen i det där lilla panikframkallande rummet :P
Läkaren kom iaf, och kollade på armen i typ 3 min, sen försvann och igen, ville kolla med överläkare. Okej. På henne lät det iallafall inte som att planen var att gipsa. Blev superlättad när hon lämnade rummet. Yes! Klarade mig! Sen gick nervositeten över till att bli lätt förbannad, för tänk om den där överläkaren sätter stop för min lycka över att inte få armen hemskickad i paket! Gah! Gick runt 20 min till och var arg!
Sen kom läkaren tillbaka, och förklarade att det har ju ändå gått 3 veckor nu. Så det är viktigt att jag börjar röra på armen för att itne stelna till ännu mer. Pust! Igen!
Blev skickad upp till en sjukgymnast, som jag fick 2 scheman av, och lite instruktioner och råd typ. Tydligen så måste jag röra på armen nu, och använda den. Om det gör ont är det bara att ta nåt smärtstillande, för den ska användas! Uh, okey.. Så min armbåge kommer va busy ett tag framöver nu :D Inga problem typ, förstår ju vad dem menar. Och det gör egentligen inte ont i armen, men det känns såå obehagligt. Blir typ illamående av känslan när jag försöker räta ut den för mycke. Usch. Men men, det är väl baar att försöka, tydligen. Lycklig just nu iaf ;D

När jag var klar med allt var klockan runt 14:30. Ringde Bella och berättade om min lycka haha. Sen åkte jag förbi henne, fixade över lite pengar till mitt kort, och sen åkte vi mot kista. Käkade lite och sen shopping :) Behövde nåt nytt till helgen ju! Och alla andra helger! Eh. Ah, iaf. Hittade två toppar och en kofta efter ett tag ^^ Så blev rätt nöjd. Bella fullbordar sin shopping på fredag ;D
Kom hem rätt sent, vid 21. Hade ju inte varit i stallet än, så cyklade förbi där och fixade mat till lilla damen och fyllde på vatten lite snabbt. Cyklade förbi sats sen och solade 20 min. Behövdes! ^^

Nu e jag rätt trött, men nöjd. Och vill ha helg :)

image105