Inte torsdag.

Näe, blev ju inte torsdag. Uppskjutet till i helgen istället fick jag reda på igår.

Blir så frustrerad på att det liksom inte synkar någonstans. När jag pratade med A igår berättade jag att Errata nu var vaccinerad och att jag hade fått lugnande att ge innan transporten. "Jaha, men veterinären ordnar med sprutor åt oss.."
När jag pratade med henne senast i fredags frågade jag om jag skulle höra efter med veterinären om det fanns lugnande att ge. "Jo.." fick jag som svar. Vi kom iallafall fram till att lugnande måste hon ju få.
Nu när jag köpt lugnande för nästan 700 kr så har dem redan ordnat det? Aja. Det löser sig säkert. Kan förhoppningsvis lämna tillbaka på apoteket om det inte behövs.

Svar på om nya fodervärden var intresserad utav dressyrsadeln har jag inte heller fått. Satte ut en annons på blocket igår iallafall, får se om någon nappar. Satte priset på 7500. Jag köpte den för 9000 och den är fortfarande fin och fräsh. Inga repor i lädret eller något. Så bara vänta och se. 
Fick ett svar när jag satte ut annonsen på bukefalos, en tjej som mailade. Men sen när jag svarade på hennes mail fick jag inget svar tillbaka, alls. Varför gör man så liksom?

Imorgon är det fredag iallafall. Få se hur helgen blir. Vet inte ens om det blir lördag eller söndag hon åker isåfall. Känner mig inte jättetaggad.

Det här har verkligen varit längsta dagen på hela veckan av någon anledning. Tror det var för att jag fick för mig att klockan var 14, tyckte jag såg det på en klocka någonstans. En fel klocka kanske. Men klockan var bara knappt 13 då. Så hamnade en timme före helt plötsligt. Nu hade klockan jättegärna fått vara 15:30 istället för 14:30.
Några timmar kvar. Tänkte gå runt 16:30 iallafall.

Måste köpa en lädergrimma till Errata. Antingen ikväll eller imorn. Innan helgen iallafall. Hon måste ha det i transporten. Inte alls bra om hon har en vanlig syntetgrimma. Dem är för starka och om det händer något blir det läskiga brännsår. Lädergrimmorna är bättre då, dem går sönder innan hästen gör det.
Hade velat köpa transportskydd också, att ha ovanpå lindorna. Men A trodde det är bättre om vi bara lindar. Kanske. Hade ju helst velat rulla in hela hästen i bomull om det gick. Den finingen. Har varit där och gett henne äpplen och morötter de senaste dagarna. Så nu är jag hennes bästis, förutom att jag inte rider. Just nu saknar jag ridningen lite faktiskt. Redan. Måste sitta upp innan hon åker iallafall. Bara känna på henne. En sista gång ju.

image170
#1 - - pia:

Du klarar det här vännen.
ring om det är något, när som helst. Förstår att det är jobbigt.