måndag förmiddag

Lördagen då...
Tog en prommis till coop för att handla lite att dricka tills kvällen. Sen förbi stallet en sväng, mockade, fixade maten och så där. Hem och göra mig iordning.
Hade varit lite fix under dagen om vart vi egentligen skulle föra någonstans. Först bestämdes det att jag och bella skulle föra hos henne pappa, vid fridhemsplan. Perfa utgångsläge :D Senare pratade jag med Nettan som så klart skulle haka på :) Då fick vi omdirigera lite, men det slutade ändå med föra hos Bella. Så det var ju bra :)
Åkte hemifrån runt 19 och mötte upp Nettan på tåget. Träffade Andrea på bussen till rotebro också, jättekul att se henne igen, typ år och dar sen, nästan. Så fick lite sällskap där.
Hann med ett helt ok förkrök, utan att stressa för en gång skull. Har hittat ett riktigt gott vin nu faktiskt! Så e nöjd, nytt favvo :D
Vi var väl egentligen inte helt på det klara om vart vi skulle. Men åkte mot medborgarplatsen iallafall. Något att utgå från iallafall. Men en mesig dörrvakt och 10 min senare ändrade vi riktning. Klockan var ju lite väl tidigt, men hamnade på whiteroom till slut iallafall. Helt ok. Men blev av någon anledning inte kvar så länge. Hade lite taskig tidsuppfattning, men jag var nog lite fullare än jag trodde. Det märks av när det är lättare att läsa meddelande på telefonen med bara ett öga. Haha. Hur kan det ens bli så?
Vi var hungriga så hamnade så klart på donken. På vägen tappade jag bort Bella och Nettan som typ, sprang? Eller egentligen inte, men det kändes så när man konstant hamnar 30 meter bakom. Och det var inte ens deras fel. Haha :D
Satt på donken en stund och käkade iallafall. Nettan försvann efter ett tag. Men jag och Bella fick sällskap ändå. Eh. Tydligen en kille som var helt fachinerad utav min ketchup-konsumtion!? Haha. Dem vann ju inga charmpoäng iallafall. Vi lämnade dem och donken och gick. Mot nattbussen, och tunnelbanan.
Jag hade tydligen skrivit ett inlägg när jag kom hem som förklarade hemfärden, så känner att jag kan lämna det lite.

Idag börjar mitt nya liv! I princip, att vara här kl 08:00 kräver en viss ansträngning från min sida. Imorse var jag fysiskt sett här kl 08:08. Mentalt trillade jag nog in 2 timmar senare. Men 8:08 är ju helt ok va?

Nu har jag precis fått en genomgång i hur man gör en bokslutspärm. Något som kommer bli min uppgift. Några frågor på det? Eh, jo.
Vad är en bokslutspärm? Hur vet jag när bokslutet är då? Varför står det en nolla här och en där? Vad menas med kontoanalys? Vart skriver jag ut det? Kortfristid skuld? källskatt? förutbetalda intäkter?
Hahaaa! Är det berkligen någon som läser min blogg som kan tänka sig att jag skulle veta något om detta? :D
Genomgången var underhållande på sitt eget sätt. Speciellt när personalchefen kollar på mig på ett sådant sätt att jag borde förstå när hon precis gett en förklaring till en av mina frågor. Vad möter henne? "Eh.. ahaaaaa. (lätt flackande blick)..Okej. Eh."
Vad ska jag annars säga? :D 

Nä, slutar iallafall om 3,5 timme (optimist, eller halva dagen kvar?). Känns som om dagen har gått hyffsat snabbt. Gillar det.

Kommer nog lite bilder senare ikväll.

Puss! ;D