better days

Idag konstaterade norrlänningen att det var ovanligt lite folk här på morgonen.
Jag berättar att det var någon som skulle besikta bilen, och skolor har precis börjat osv., så folk kommer in lite senare.
Jag fortsätter med:
"Det är bara dom tappra som är här nu..."
"Jaaau" säger norrlänning, "och så du..."

Ooooooh.

Mötet igår gick bra. Jag får två månaders lön, blev uppsagd igår, så får alltså lön tillochmed den 19/10. En förutsättning för att man ska få lönegaranti och uppsägningslön är dock att man ska anmäla sig direkt till arbetsförmedlingen. Någon gång ska väl vara den första... Så vi kommer trava dit i liten grupp idag från jobbet.
Jobbar nästa vecka också. Sen är det jätteslut.

Igår föreslog jag att bror ska med mig ut och springa/jogga/någotsompåminneromjogging 2 gånger i veckan från och med nu. Tisdag och torsdag. Han var inte helt avig, så jag tror att han gick med på det. Nu känns det dock som det är upp till mig att påminna om vilken dag det är.
Vi började med att utesluta tisdag och torsdag denna vecka från vårat nya liv.
Men vi ska prova ikväll istället. Är det tänkt.
Preliminärt.

Igår klickade jag och Lovisa oss fram till ansökningarna av working holiday visumet. Hoppas allt går bra, betalade ändå 1100 kr för det, och pengarna var dem vääldigt snabba på att dra från kontot.
Ännu ett steg iallafall.
Lovisa har även bokat sin biljett upp till Stockholm nu, så den 13/11 hämtar och möter jag och pappa henne på Arlanda.

Nu ska jag se om det finns något vettigt att göra.