floppeti floppeti

Det är så det låter när jag bläddrar bland pappersbuntarna.

Tänkte stirra på väärsta högen med papper som behöver sorteras en stund till. Dom ligger på mitt skrivbord. Och det är sjuukt mycket kvitton. Kvitton som jag ska sortera efter datum och häfta upp på A4 papper. 
Det är nästan psykist påfrestande (det är alltså en matkasse full emd papper och kvitton vi pratar om). Meen, jag har ju hela helgen på mig. Eller jag mena, hela dagen på mig. Ska vara klart tills imorgon. 
För att göra det ännu roligare sitter alla kvitton ihop i buntar om typ 10 st, där alla buntar har krullat ihop sig. Kommer behöva en killer-häftapparat för att få fast dem på papper. Eller ett strykjärn. Mangel?

Jag har kännt mig ovanligt sällskapssjuk senaste tiden. Hade jag kunnat beordra folk att komma och hålla mig sällskap hade jag lätt gjort det. Kanske ska prova. "Ta det på rätt sätt". Typ.

Ska till Täby centrum med Nettan imorn efter jobbet. Passa på när man slutar tidigt liksom. Shoppa lite. Borde inte. Men det är säkert mycket man inte borde. 

Men nu borde jag faktiskt komma igång med sorterandet.