Gomorron Fredag

Träffade Bella på tåget igår och åkte in till stan för lite fika/middag. Var riktigt mysigt och blev en massa prat. Det behövdes som sagt. Satt kvar till 21 någonting, sen blev det en sväng förbi henne för att hämta fina presenetrna jag fick när jag fyllde år. Tavlan (egentligen 2) och fina tavelramarna som har blivit liggandes hemma hos henne. Men nu så! Nu kommer borren gå varm hemma. Maha.

Blev lite stressigt till tåget sen när jag skulle hem. Egentligen hade jag i princip all tid i världen, om jag inte hade gått åt fel håll eller något i den stilen. Otippat. Tunnelbanan var egentligen rätt bra timad med tåget. Men när man börjar irra runt och undra var man är går tiden väldigt fort. Kom upp på vasagatan iallafall, bortom donken liksom. Helvete. Fick typ kasta mig över vägen och springa mot tåget. Jättesmidigt med en (som vanligt) tung väska över axeln och en stor påse i andra handen. Ah, just det. Mobilen mot örat också för den där lilla extra utmaningen.
Hinner iallafall fram till tåget preciiis för att se att det är 4 minuter försenat. Schyrre!
Aja, hann med iallafall. Kände lite panik där över att behöva sitta och vänta på nästa tåg i 30 min, för att sen behöva gå från stationen hem. No thank you.

Kommer vänta ut den här dagen, och sen åka till Nettan efter jobbet. Tänkte laga hemmagjord pizza. Kan ni tänka er att det var jag som övertalade henne? Nej, trodde väl det. Men så var det! "Blandas endast med vatten" står det ju på pizzamix-paketet. Borde betyda att även Sandra kan göra en pizzadeg. Sen är det väl bara att slänga på lite pålägg efter smak och humör eller något åt det hållet. Kommer bli skitbra! Känner det på mig.
Senare ikväll blir det iallafall utgång. Yehes.

Ta tah!