Jag och mobiler

Mobilstatus: "ska försöka hämta telefonerna imorgon".

Pratade med min chef tidigare idag och skulle öppna ett paket samtidigt. Den är i princip omöjlig att hålla denna mobil mellan örat och axeln om man behöver få händerna fria. Det är nacken i 90 graders läge som gäller. Gjorde ett försök iallafall, som resulterade i att mobilen far i backen och glider under bordet. Något som självklart aldrig hade hänt om jag pratat i min nya mobil. Fiskar upp mobilen, och chefen är kvar. "Eh, jag tappade telefonen".
Efter det lilla dyket i golvet slutade den lille fulingen att ringa. Vibrera var allt den kunde helt plötsligt. Blev lite nervös. Antar att det är nya tjejen som börjar nästa vecka som kommer få denna mobil efter mig. Kul att skicka vidare en Sandra-hanterad mobil.
Men se, Nokia gör starka mopiiler. Efter några timmar började den ringa igen. Ett tag där började jag fundera på om det fanns en anledning till att N73:an började beté sig som den gjorde. Well well, nu vet jag att så inte är fallet...

Ska hem om en liten stund. Har faktiskt bokat soltid ikväll. Ska bli såå skönt. Behöver lite ljus och värme.