Miss Sunshine. Och sprit och en schysst melon.

Har ganska precis 7 timmar kvar fram till semestern. Jobbar in lunchen för att kunna gå vid 15:30.
Sen är det hem en sväng, och sen beger vi oss in till stan för ett förskottsfirande av mammas födelsedag. Vi ska äta middag, och sen vidare, vart vi nu kan tänkas hamna, för lite ölande och drinkande.

Imorgon när jag vaknar ska bikini packas ner, och lite vin och drinkmaterial tas med. Sen ska jag följa en karta från Sollentuna station som förhoppningsvis leder hem till Anna. Dit kommer också Mia, Denice, Helga och Christine. Vi ska ha invigningspoolparty. Kommer bli mys!
Vädret vill ju dessutom lova sol och värme tills imorn. Kan inte bli bättre.

Jag har antytt till resten av familjen att vi kommer att fira dubbelt ikväll. Förutom mammas födelsedag, så klart även att resan är bokad och biljetter betalda.
Dem verkade dock inte se självklarheten i firandet lika tydligt som mig.
Diskussionen gick från att dem borde vara glad för min skull, till att jag antagligen lär skicka efter bror på post.
Boatmail ner till Australien.
Om Linus postas samtidigt som jag åker, kanske han kommer ner lagom till det att jag börjar sakna honom som värst.
Låter som en plan.

I eftermiddag ska vi se om vi kan äta oss till en skön sinnesstämning.
Jag visar denna bild:



och säger "vodka".
Så bjuder jag på en utvärdering sen.
10,3 kilo vattenmelon + ännu okänd mängd sprit.
En vattenmelon är otympligare att bära hem än man kan tro.

Efter middagn blev det en kvällspromenad som avslutades precis lagom för att jag skulle hinna hem till de två sista avsnitten av Queer as folk. Nu måste jag bara hitta nästa säsong någonstans.



Cheers.