Like a.. uhm.. reception?

Företaget här bredvid hyr ju en del av våra lokaler, så när dem får besök är det jag som tar emot deras kunder i receptionen också.
Igår kom det in 5 grabbar med stora näsor som uppenbarligen inte pratade svenska. Den ena verkade iallfall kunna göra sig förstådd på engelska. Ingen av grabbarna på företaget bredvid var inne, men hade hört att en av dem skulle komma in runt 12. Klockan var nu strax innan 11:30. Förklarade läget, men näsorna skulle absolut vänta i vår reception. En timme senare är det fortfarande ingen från företaget bredvid som dykt upp, och den engelsktalande näsan ber mig ringa honom. Han själv har redan försökt men inte fått svar. Näsan står bredvid när jag ringer. Ingen svarar, men jag blir kopplad till deras växel. Frågar dem om de hört något om varför grabbarna inte går att få tag på, men icke. Lägger på.
Det blev lite intressant när jag skulle försöka förklara för näsan att jag inte fick tag i någon, utan att jag bara hade pratat med en kille i växeln. Steg 1: vad heter "växeln" på engelska? Steg 2: "Ehm.. he didn't answere.. I just.. I just talked to the.. ehm.. you know.. like a reception..? And.. well.. no one had left them a message so.. I don't know where he is.. Noo idea.."
Jah! Tack för vg i Engelska C. Well hello.
Slutade med att jag skrev ner näsans nummer på en post it lapp. Namnet fick han skriva ner själv. "What? Ehm.. How do you spell it..?"

Slutar egentligen nu, men tänkte jobba in lite tid idag för att kunna gå tidigare på fredag.
 
Fick ett reminder-mess imorse om att jag inte skulle glömma tiden 18:30 hemma hos min chef imorn kväll. Varför tyckte jag att det var en bra idé? Det ska vara en visning av Mary Kay-produkter hemma hos henne. Smink that is. Har inte testat märket, så kan väl vara lite intressant kanske, se vad dem har för prylar.
Men, ändå. Jag och resten av jobbmänniskorna. Som om jag inte träffar dem tillräckligt? Hoppas hon bjuder på vin. Allra minst.

Övrigt: Känner mig nästan helt utvilad idag. Gick och la mig 21:30 igår. Stängde av tv'n 21:45.
Hade fått 2 nya sms imorse när jag vaknade. Det ena hade jag fått 22:03, men inte ens vaknat av. Mobilen var inte på ljudlös, och låg på sängkanten bredvid kudden. Det andra hade jag fått 23:27. Vaknade inte av det heller. Brukar ju till och med vakna av att den bara vibrerar annars. 
Behövde lite extra sömn. Uppenbarligen.

Ciao.
#1 - - Jeanette:

hhaaha mendet har jag faktist sätt! han kollar jämt! kamerakåt jäkel ;D