preferences

Vi har flera olika koppar på jobbet. Vi har vita vanliga, vita lite mindre, några udda som är gröna och en lila. Vi har några som är vita utanpå och ljusblå inuti.
Jag dricker inte kaffe, men jag dricker choklad. Inte så ofta på sommaren som på vintern.
Vissa av dessa koppar kan jag absolut inte dricka ur. De gröna, som dessutom har konstig form, kan jag inte ens tänka mig hur chokladen skulle smaka i. Ännu mindre den lila. Under de 2,2 åren jag har jobbat här, har jag aldrig druckit ur den gröna eller lila koppen.

Hemma har vi plastmuggar i större-glas-storlek. Tänk Ikea. Den gröna är Linus. För den kan jag inte dricka ur. Jag har gjort det i special-fall. Men oboy'en smakade självklart inte lika bra i den ljusgröna muggen som i den mörklila.

Ni vet pizzeria-klubborna? Det är alltid de gula och röda/orangea som är urplockade. De gröna och blåa ligger alltid kvar.

...

Tänkte summera nu. Men har ingen som helst aning om vad jag hade för tanke bakom detta. Kanske var någonting om magkänsla...
Väljer att inte radera svamlet ovan, tänkte att det får stå kvar som en redovisning på mina tankegångar på jobbet.
Kom av mig lite, halvvägs.

Iallafall.

Funderar på vilket kött som är lättast att grilla. Och vilket man blir minst sjuk av. Nötkött sa dem på jobbet. Typ entrecote.
Right.
Om jag ska grilla ska det göras ordentligt.
Tänker att om det är kött som inte får vara rött, kommer det inte vara mycket kvar av min köttbit om jag ska stå och skära i den varannan minut för att se om den är klar eller inte.
Alternativt så kommer jag få sitta och tugga mig igenom en ruskigt torr och bränd köttbit. För att vara på den säkra sidan.

 

Smash Mouth - Walkin' on the sun