stockholm

Tog med mig en bakis Sabina in till stan.
Kudos till henne, som efter att ha missat bussen, tar cykeln ner till stationen och ruschar upp till spåren för att preciiis(!) hinna hoppa på tåget.
Väntade mig nästan att hon skulle sticka ut huvudet i Norrviken och kanske kräkas lite, men inte då!
Väldigt trevligt sällskap!

Hade mer lycka denna gång. Inventerade ett Stadium med större ryggsäcksutbud och hittade en som jag tror blir alldeles lagom.
Blev lite fundersam över priset bara. 199 kr.
I kassan gick den in för 149 kr.
Betyder det att den kommer börja spricka i sömmarna för varje extra låt jag fyller mp3'n med?
Kommer Nike-loggan trilla av?
Blixtlåset smälta?
Plånboken gillade priset iallafall! Så mycket att jag även köpte en "spork" (en grön!), precis som Lovisa!
Eftersom vi nu har en spork var, betyder det att vi med lite samarbetsvilja skulle kunna äta en måltid med kniv OCH gaffel. Med sporken är det ju lite meckigt att skära om man samtidigt vill hålla fast matbiten med gaffeln.
Dock kan vi inte äta samtidigt.
Men det är en annan fråga!

Köpte även ett par vanliga, enkla tygskor. H&M, 98 kr.
Dem jag har börjar bli mindre fräsha.

Och, och, och! Köpte en liten partyväska med lång axelrem! En sån man kan ha över kroppen liksom.
Nu behöver ni alltså inte vara oroliga längre för att jag eventuellt ska lägga ifrån mig en kuvertväska på mindre lämpligt ställe. Typ krogtoalett.... Eller kroggarderob.. Eller var man nu finner det lämpligt för stunden.
Vad vet jag?

Denna vecka är det tänkt att jag ska:
- teckna och betala reseförsäkring (vilken?! Europeiska eller Solid?!)
- hälsa på hos Sabina och skanna in passet så jag har kopia på det på mailen
- köpa någon bra pocket till resan
- föra över pengarna från Swedbank till nya ICA-kontot
- fixa fram ett foto till IYTC-kortet
- besöka ett apotek
- röja i mitt rum inför lördag
- hämta hem gula faran från Sabina

Klart att det säkert är något mer som borde stå på to-do-listan.
Någon som har en aning om vad det kan vara?

Beställde precis ett kodlås med en vaijer från resesäkerhetsbutiken.se. Kan nog vara bra att ha.
(Bestämde mig för att kodlås var bra, för då finns det inga nyklar att tappa bort, eller svälja eller liknande, men är kodlås verkligen en bra idé? Är minst 3 nya koder jag behöver kunna hyffsat i huvudet. HAH.
Jag kommer ju så försöka öppna låset med bankomatkoden, och svära åt bankomaten som ber om en 4:e siffra när jag försöker ta ut pengar med koden till låset...)

Well, gonatt.
Dags för lite sömn.

Jag och Sabina stod förresten och mös till 3 indianer som stod och dansade och spelade vid Åhlens idag.
Vi konstaterade att det skulle vara väldigt trevligt att ha sin egen indian.
Blev på samma gång förvirrade över det konstiga, lilla döda djuret dem hade hängt upp.
Jag sa: Titta på nosen!
Sabina sa: vilken nos? Det är väl en näbb?!
Jag sa: Nej, en lång nos...?
Sabina sa: Näbb?

Att djuret hade päls utredde dock frågan.
Tror vi?