ungefär en vecka

Började dagen med att konfrontera mitt rum. Det var inte i helt presentabelt tillstånd.
Som genom telepati hörde Isa av sig när jag stod som bäst och plockade och dammade bland prylar. Tog en städpaus som bestod av drygt två timmars höstpromenad. Skönt!
Väl hemma igen var det ju dags för sen lunch, och sen lite snack med Lovisa innan det var dags för stallet.
Tänka sig, vad hände med min städdag?
Faktiskt så fick den bara omplaneras lite. Har precis städat klart, så nu är det fint. Förhoppningarna är att rummet ska hålla sig i detta skick fram till lördagkvällen.

Imorgonkväll blir det pepparkaksbak med Sabina.
För det är väl ändå inte tänkt att jag ska vara utan pepparkakor fram tills NÄSTA jul?
Det kan aldrig vara hälsosamt...
Fick någon variant av pepparkakscravings igårkväll. Irrade runt lite i affären utan att hitta några.
Frågade mamma varför dem inte fått in pepparkakor.
"Det har inte blivit säsong för det riktigt ännu"
Mhm, en viss förståelse för det hade funnits om jag inte passerat ett ställ med chokladkalendrar på vägen ut...
Imorgon ska jag nog lyckas stilla pepparkakssuget. Vi kör på en pepparkaksdeg, och en färdig burk.
De färdiga är alltid godast, men charmen ligger väl ändå i bakningen?

Nu ska det snart sovas lite.



Stone Sour - Through glass
#1 - - Sabina:

Åh, jag älskar den där låten! :D

Visst är det häftigt att det är samma sångare som i Slip Knot!! Kan man inte tro! :P