bloggtime

Ska snart till stallet. Ska rida på dagtid denna vecka.

Är seg efter helgen. Helgen är anlednignen till den taskiga uppdateringen vill jag också påstå.
Fredagkvällen blev lång. Ganska effektiv också.
Plan A var att ta det lugnt. Jag och min förkylning skulle ligga i soffan. Möjligtvis med lite godis. Och en film.
Plan A blev till Plan A:2. Pia kom och hämtade mig runt 16. Sen bar det av till Kista för middag, fönstershopping och bio. Vi såg Tropic Thunder som jag absolut kan rekomendera. Sjuk film. Min typ av film.
Såg den tidigare 18:30 bion, så var hemma strax efter 21 igen. Då hade varit ett bra tillfälle att dyka ner i soffan, som ursprungsplanen var, men det var ju det där med inflyttningsfest också...
Ett klädbyte och någon timme senare hade jag och min cykel tagit oss till Bollstanäs. Som en bonus visade det sig att det inte bara var en inflyttningsfest, det var även en kombinerad 25-årsfest.
Passade på att bli lite full innan det bar hemmåt(?) i natten.
Lyckad fredagkväll. Oh ja!

Vaknade sent lördag förmiddag. Upp och hoppa och ta sig samman. In i duschen och ner till bussen. Öl och whiskey festival väntade i Nacka Factory.
Har aldrig druckit så mycket öl. Någonsin (inte så svårt att bräcka det iofs, öl har aldrig varit min starka sida).
Blev dessutom förvånad hur mycket öl man fick vid vid varje provsmakning, och för varje 20-sedel.
Goa och gladare blev vi allihopa.
Kvällen avslutades med ett besök på rockpub i stan och obligatorisk nattamat på donken (som vi alla älskar att hata, eller hatar att älska?). Passade givetvis på att vila ögonen lite på hemresan.
Linus fick ta på sig ansvaret för att vi skulle hoppa av i rotebro och inte väsby.
Risky? Jag vet!
Livin on the edge!

I går tog jag igen för soffliggandet som inte blev av i fredagskväll.



- We're supposed to be a unit!
- Suck my unit.
#1 - - Sabina:

Jag ska kanske se den på måndag! Tropic Thunder! :D