denna ständiga fråga

Har kanske inte tagit upp det i bloggen, men bror har fått höra mina återkommande funderingar över hur man gör med alla bilder man lär samla på sig på den lilla resan.
Jag känner mig för kräsen för att ladda upp alla bilder på nätet, typ facebook eller resedagboken, när minneskortet behöver tömmas. Om jag laddar upp bilder där är det för eran skull.
När bilderna laddas upp på nätet minskas dem ju automatiskt ner. Känns rätt trist att förstöra once in a lifetime bilder på det sättet.
Att bränna över bilder på en skiva skulle ju vara ett alternativ, men känns som det skulle bli en del skivor efter ett tag.

Har nu iallafall kommit på en idé. Håller på och promotar den för lillebror.
Hans hemmabygge-server skulle ju kännas jäkligt lämplig att ladda upp bilder på. Eftersom det inte är någon direkt trafik på den borde det även gå snabbare än att sitta på resdagboken t.ex.
Har tillochmed erbjudit servern en plats i mitt rum (den surrar) istället för att den ska stå i brors garderob (och surra).
Detta kan bli något känner jag.

Red lite igår. Har inte alls lika mycket träningsvärk som efter förra veckan. Skönt!
Inte ens mockningen känns lika mycket i axlarna och ryggen längre.
Musklerna (eh?) kanske inte låg i så djup vila som jag trodde trots allt?

Nu är vi förresten nere på 40-tal. 49 dagar idag.

Imorgon blir det cider- och (i viss mån) ölsmakning på Beer & Whiskey Festival. Äger rum i Nacka Factory.

Ikväll har det pratats lite smått om inflyttningsfest. Låter ju trevligt.
Hade egentligen tänkt stanna hemma med min förkylning (som dock blivit bättre, nu kan jag andas genom båda näsborrarna!) ikväll. Men kan jag motstå? Löningshelg och allt.
Kanske råkas det inhandlas en vinare? Kanske, kanske inte?
Borde ju ha en viss avsmak efter förra helgen.

Men sen när lär jag mig av mina misstag?

Cheers!

Oh, förresten, skulle ju nämna att jag igår läste på texttv att det nu är officiellt att det kommer komma en fjärde Pirates of the Caribbean-film.
Hur bra är inte det?!
#1 - - Sabina:

Ang pirates 4: Åh jag läste det också inatt! Blir man inte lycklig eller?! :D