morning glory

Idag känns det ganska otänkbart att jag ska sätta mig upp på en häst.
Mest för att... hur ska det gå till?
Träningsvärk i rygg, axlar och hur ska jag kunna ehm.. sära.. på benen över huvudtaget? Ljumskarna har en sån träningsvärk som jag förr hade efter att ha ridit ett dressyrpass barbacka en timme!
Det ska bli intressant.

Sjuksköterskan som var med i går var lite rolig förresten. Hon fick reda på utav läkaren att jag skulle ut och resa. Sen hade hon något hon kunde prata om medan hon plåstrade om mig. Minst sagt.

Hon hade själv två döttrar som har varit ute och rest.
Hennes dotter hade blivit rånad i afrika!
Med machete!
Och hennes dotter pluggade.
Är inte mina föräldrar nervösa?
Det är så långt bort!
Hennes dotter hade varit i indien.
Hur är australien?
Jag måste vara försiktig!
Jag åker väl inte ensam?!
Nej, det är bra. Mycket bra.

Väldigt trevlig, och väldigt pratig!
Hon avslutade med att promota för vårdyrket, efter att ha frågat vad jag vill bli.
Vill jag inte jobba med människor? Ja?