sjuk?!

Blev hyperförkyld. Baam. Bara sådär.
Inte alls underhållande.
Vaknade igår morse, och bestämde mig ganska fort för att somna om igen. Ont i hals och huvudet höll på sprängas.
Idag har halsen känts bättre. Men huvudet är inte att leka med. Inte nacken heller.
Efter intag av alvedon är det dock överkomligt.
Har tittat väldigt mycket på tv dessa två dagar. Länge leve zappandet.
Idag tog jag mig iallafall ut på en promenad i solen. Akompanjerad utav bror som var ledig idag.
Efter drygt en timmes lunkande i en takt där vi precis hasade oss förbi "Gunnar" -93 år med "Märta" 97 år i rullstol landade jag i soffan så fort vi kommit innanför ytterdörren.
Jag skyllde på hyperförkylningen, och bror var bara allmänt tisdags-bakis.

Har alltså inte blivit något ridande dessa två dagar.
Jäkla otiming.

Pappa ringde igår. På lördag har vi nu planerat in ett besök på Stockholm beer & whiskey festival. Han och Helen ska gå, och jag och Linus var inte svårövertalade att sällskapa.
Tills på lördag har jag alltså tänkt att göra mig av med bakteriehärden som intagit min hals och näsa.
Det får vi skåla på.

Tänker att det snart är bedtime.
Har dock lyckats komma ur fas något. Idag sov jag 12, vaknade ur ett helt gäng mysko drömmar, och igår sov jag till klockan 14.
Om jag sover till klockan 14, måste det betyda att min kropp inte mår bra. Alternativt att jag är dödligt bakis.
Och bakis kan jag garantera att det inte var denna gång.

Apropå bakis.
Denna strand kan väl vara helt okej att spendera en bakis-nyårsdag?



Där någonstans har vi bokat boende. 22/12 - 2/1.
Betalt och klart.