19

Jag lever i ständig nedräkning.
Idag - 19.

När jag precis var klar med förra nedräkningen var det bara att börja om igen. På 21.
Skönt att ha något att se fram emot, men lite tröttsamt att sakna.

Helgen var hur bra som helst.
Vi hann med att träffa båda familjerna, en utgång i fredags tillsammans med bror och Sabina, och lite egentid under söndagen där jag och M tog oss in till stan för att kika lite på julmarknaden och avslutade med fika och massa prat på ett av gamla stans mysiga caféer.
Blev även middag och film med Linus och Sabina på kvällen.

M blev väldigt omtyckt av båda familjerna så tror han har sin egen lilla fanclub i Stockholm nu.
Är även glad att bror och M kom så bra överrens. De började prata, sen fanns det liksom inget stopp.

Mamma bjöd som vanligt på sig själv, vilket var populärt.
När hon kom in på ämnet språk, och började prata om mupparna började jag dock bli lite nervös.
Innan jag hann ingripa hann hon förvirra stackars M rätt bra med att prata om "den svenska kocken", vilket givetvis översattes till "the swedish cock".
Ehum...
Efter mycket skratt var vi på banan igen.
Under lördagen och söndagen varierade samtalsämnena mellan mamma och M från rattmuffar till gottegrisar ("candypig"?) och vinterdäck.
Här finns det inga språkbarriärer minsan.

Fredagkvällen blev också riktigt lyckad ute i Sigtuna ("Sig-tuna? Why tuna?") där det bjöds på middag av pappa, Helen, Matilda och Kalle.
På söndagen blev det en tur in till Sigtuna stad med pappa och Helen. Vädret var lite trist, men vi hittade ett litet cafe som var hur mysigt som helst där vi pausade för varm choklad och fika.

Åh. Helgen var precis så bra som jag ville att den skulle bli.

Nu är det som sagt 19 dagar tills nästa gång. Då får vi ses en hel vecka! Den 28:e december åker jag över för att fir nyår tillsammans med M.

Just nu har jag lite julklappsångest. Vad köper man till en pojkvän?
Något fint men billigt, eftersom en gemensam julklapp till från båda blir att dela på priset på min flygbiljett eftersom den var ovanligt dyr för att vara Ryanair.
Juletid är helt enkelt inte rätt tid att leta budgetbiljetter.

Just nu väntar jag på om dem kommer ringa från jobbet eller inte. Blev ändrade planer för en upplärning jag skulle haft idag, så nu verkar det som jag blir ledig om dem inte ringer in mig för något annat.
#1 - - pia:

HAHAHAHA the swedish cock! que?! hahahaa