5

Idag har varit en bra-dag.

Har pratat med M på skype. Äntligen. Har ju bara kunnat chatta senaste månaden typ eftersom han inte har någon microfon till sin dator. Nu var han hemma hos sin mamma dock så vi passade på.
Åh.
Han är knäpp, lite konstig och alldeles, alldeles underbar.
Får må-bra-känsla i magen av att höra hans röst.

Innan det hade jag kommit hem lite bubblig och glad av att ha spenderat 4 timmar i stallet.
Var där idag och hjälpte AK med hennes fining Galope. Blev en tur ute i naturen.
Fick också frågan om jag ville hjälpa till med en 4-årig lusitano hingst några dagar i veckan då ägaren känner att han inte riktigt har tiden.
OM jag vill!
Blev provridning på plats.
Åh va kul det var! De spanska hästarna har en speciell plats i hjärtat.
, denna vecka är det ridning måndag, tisdag, torsdag som gäller.

Fredag - Måndagmorgon är M-tid och ingenting annat.

Men hur knäppt är det inte? Egentligen?
På jobbfronten var det knäpptyst i veckor och åter veckor. Sedan fick jag erbjudandet av Uniflex förra fredagen, som jag tackade ja till. I veckan fick jag först höra att dem behövde vikarier på en annan förskola i Rotebro, och sedan att tjejen som jobbar i stallet skulle sluta så att det möjligtvis skulle kunna finnas en öppning där.
What the?
Varför kan man inte få göra lite av varje för?

När det gäller ridningen känns det även där som jag kan hålla mig sysselsatt.
Hjälper mer än gärna till med Flirt.
AK kommer ringa när hon behöver hjälp med Galope.
Lusitanohingsten behöver ridas 3-4 dagar i vecka.
Och när jag ringde AK för att berätta om dagen sa hon att hon skickat mitt nummer vidare till en annan tjej i stallet som också gärna ville ha hjälp då och då.

Underbart! Jag har saknat detta!

fredag kommer Matt!
Waaaaaaaaaah! Lycka!

Och det finns planer på att fira nyår i London.
Sweet!

Tanken på att gå upp klockan 5:15 imorn känns lite lättare med glädjeämnen som snurrar runt!

Oh yes!

Första advent. Mys.



Hej snygging!