lite löjligt ändå

SATS skickade ut mail om att dem from 1:a december kommer att ta bort alla sina solarier på sina gym. Detta för att WHO gått ut med en varning om att solarier kan jämföras vara lika hälsofarliga som cigaretter.

...

Men alltså.
Va?

Det är ju otroligt. Vi svenskar är ju helt enkelt föredömliga.

Eller så ses vi bara som helt dumma i huvudet utan minsta förmåga att kunna agera efter eget ansvar. Konsekvenstänkande saknar vi också. Jävla nötter.

Jag menar, ett land med innevånare som aldrig tillåts fatta egna beslut kan väl inte bestå av något annat?

Jag kan köpa att vi inte klarar av att handskas med alkohol. Att spontandricka är ju sjuuukt osvenskt. Så kan vi inte ha det.
Men att en stor gymkedja tar bort solarier tycker jag är lite knepigt. Jag är ingen förespråkare av solariebränna, men kommer sakna att lägga mig i solariet då och då för en energiboost av ljuset och värmen.

Det kan ju vara så enkelt att jag bara behöver gå någon annan stans, men tycker grejen är löjlig, hur svårt kan det vara att låta någon stå för sitt eget solariesolande? Det är väl ingen nyhet att solariestrålning inte direkt är godis för huden.

Jag tycker sats borde förbjuda sina medlemmar att åka på solsemester också!