håll tummarna!

Fick ett txt tidigare av Matt som skrev att dem hade gått med på vårat bud. Vi får lägenheten för £475/månad. YEHEEJ!
Så, om allt går som det ska nu så har jag och M blivit med lägenhet och flyttar in den 17:e maj.
Sååå, från och med den 20:e maj (då ska vi vara helt utflyttade från gamla lägenheten) är ni mer än välkomna att komma och hälsa på oss precis när vi vill, för vi kommer att ha våran alldeles egen lägenhet att hosta er i :) Sweet!
M ska fylla i papper och betala admin fees på lördag.
Spännande! Förutom att lägenheten är finfin så känns det som att gå in i en hotellbyggnad.
En sak jag måste vänja mig vid dock är alla staket och portar. Dem verkar ha en förkärlek till säkerhet här borta, och jämfört med Sverige är det en himla skillnad. De flesta byggnader här är omringade av höga metallstaket, och man behöver oftast nyckel eller en "fob" för att kunna komma in.
En annan sak som känns lite komiskt är att priserna på lägenheterna oftast går att diskutera.
Hur galet känns inte det jämfört med hyreslägenheter hemma?!
Typ: "Hej jag heter Sandra och jag har stått i bostadskö i 3 år är det okej om jag betalar 2000 i månaden i stället för 2500 kr okej inte det ingen fara snälla sluta skratta ha det bra hej."
Förutom att få ner priset från 499 till £475, så fick M även ner administrationsavgiften från £175 till £130.
Hah!
Excited är bara förnamnet! Skönt att komma ifrån little Ms Sunshine som vi bor med också. Det har varit lite väl påträngande och lägenhet har aldrig känts så liten som den gjort de senaste 2 veckorna.
Är tillbaka på jobbet idag och är hemma på lunch just nu. Blir jobb onsdag till lördag, och ledigt söndag. Skönt.
Har försökt hitta bilder på lägenheten men lyckades inte. Kommer senare!
Puss!