Rain-chester

M försökte försäkra mig om att Manchester även kallas Sun-chester. Tveksamt. Snarare Rainchester eller Windchester. Möjligtvis även Bumchester (gay capital).

Idag är jag ledig. Blir en kort vecka med endast 4 dagars jobb. Onsdag, fredag, lördag och söndag.
Då det är grått och tråkigt ute har jag passat på att städa lägenheten och satte just på andra maskinen med tvätt.
Kan ju säga att jag med glädje skulle strypa stackaren som kom på idéen att lägga in heltäckningsmattor i alla hus och lägenheter i England.

Whyyyyy and again whyyyy?

Förtjänar medalj efter att ha försökt dammsuga vårat sovrum.
Tänk beige heltäckningsmatta i kombination med att varken jag eller M verkar äga en endaste vit strumpa.
Det är ett konstant svart strump-ludds krig med denna matta. Gah!

Inte gör det saken bättre eller lättare att dammsugaren dem har utrustat denna lägenheten med (som de flesta andra lägenheter kom denna "fully furnished" vid inflyttning) är en liten röd och sjukt obalanserad sak. Att använda stora munstycket är en dålig idé. Då får man försöka dammsuga i dagar och veckor innan det blir rent. Och då har man ändå bara skyfflat runt all skit till ett mörkt hörn.
Jag dammsuger hela lägenheten med det runda munstycket. Tar ett tag det med. Men iallafall det mesta av alla smulor och smuts hamnar inuti dammsugaren. Vilket är bra nog.
Sjulle även gärna vilja tala lite vett med personen som designade våran dammsugare. Skulle vilja fråga:
- Kära du, hur tänkte du nu?
När en dammsugare välter, från stillastående, har det inte gått rätt till.

Förutom att lägenheten just nu är ren och fin, så betraktas den som en krigs zon för tillfället. Little Miss Sunshine är mindre trevlig.
Det var iofs en underdrift.
Hon är väldigt otrevlig, rättare sagt.
Jag har lyckats hålla mig undan, men stackars M hade ännu en "konversation" med damen ifråga igårkväll om hur vi ska lösa det praktiska med att vi flyttar ut om 3 veckor. Hur dem ska lösa kontraktet, deposition osv.
Slutade med en fjärrkontroll i tusen bitar (fjärrkontroll vs. golv) och en skrikande Lucinda.
Lättad över att jag var på jobbet och inte hemma...

Passar på att bjussa på en lysande låt, Ladyhawke - Morning Dreams


"Morning dreams come true, cos I wake up next to you..."