tisdag

Har varit ledig i hela 3 dagar i streck nu. Söndag, måndag och tisdag. Har inte hänt sedan jag började jobba. Har varit väldigt välbehövligt dock.
Jag och M tillbringade mest hela söndagen ute på stan. Efter att ha duschat och klätt på oss konstaterade vi några gånger att vi var sjukt hungriga, så vi gick till Pizza Express i stan där vi hade en voucher så vi fick 2 pizzor för £12. Beställde vitlöksbröd till förrätt och en pizza senare var man ruskigt mätt och belåten. Supergoda pizzor för övrigt!
Efter den sena "frukosten" var det dags för söndagens obligatoriska fotboll.
Chelsea mötte Stoke, och vann som tur var med 7-0. Yehey.

Promenerade bort till Salford Uni bibliotek efteråt för att leta engelskaböcker åt mig. Jag har fått ett officiellt "conditional offer" nu från Salford Uni genom UCAS, som säger att dem erbjuder mig en plats på kursen om jag klarar IELTS-testet. Så nu har jag lite plugg framför mig att se fram emot. Även om M är helt övertygad om att jag kommer klara testet galant.
Lite nervös är jag iallafall. Speciellt då testet kostar £110. Har inte riktigt råd att inte klara testet.
Hur som helst. På söndagkvällen blev det kina-buffé då vi helt enkelt inte hade någon lust att gå hem till lägenheten då det fanns en övervägande risk att fröken Sunshine skulle vara hemma. Bestämde oss därför för att äta ute för andra gången denna dag. Inte helt budgetvändlig men betydligt mildare för psyket.
Massa god mat. Två förrätter, en huvudrätt och två efterrätter blev det. Ska det ätas så ska det minsan ätas!
Efter all den friterade maten mådde vi dock lite illa. Smällar man får ta.

I går mötte jag upp M i stan för lunch. Fixade lite hemma under eftermiddagen innan jag mötte upp M igen på eftermiddagen för lite storhandling. Eller ja. Budgethandling. Blev en stor kycklingsalad till middag. Kände liksom att vi behövde något lättare efter pizza och kines på söndagen.
Kollade på Clint Eastwoods "Gran Torino" innan vi somnade. Helt okej film.

Idag mötte jag Sari i stan. Vi fikade och kollade lite i affärer innan vi bestämde oss för att vi behövde bli lite fulla.
Gick till Wetherspoons där vi betalade £5.95 för en flaska vin. Cheep and cheerfull, som vi säger(?).
Vi bestämde oss även för att beställa en andra flaska vin när M kom förbi efter jobbet.
Det visade sig även att M kände en av killarna som jobbade där, så han erbjöd oss 50% rabatt på all mat.
Bestämde oss rätt snabbt för att inte laga mat ikväll, utan beställa in varsin burgare + dryck för ca 50 kr var. Deal!
Tog lite bilder i söndags förresten:








Som tur är är detta inte vårat nya hus. Även om många övergivna byggnader ser ut just såhär..