Argh!

Efter 8 månader borde jag veta bättre än att bli fast under en bro i spöregn i väntan på uppehåll. Det nya paraplyet (jo, för här sliter man faktiskt ut paraplyn!) hemma i väskan hjälpte inte så mycket.

Mottot för att bo och överleva (iallafall hålla sig någorlunda torr) i Manchester är:

Ser det ut som att det kommer att regna? - så kommer det regna.
Ser det ut att bli uppehåll? - så kommer det regna
Ser det ut som en dag med klarblå himmel och sol? - så kommer det ivilketfall regna
Ser det ut som att det regnar? - så regnar det.
Ser det ut som att vi kommer klara oss från regn - så kommer det regna.

Nu oskar det också.
Hoppas det slutat regna (as if..) om 20 min när stackars M ska promenera hem från jobbet...
#1 - - Görel:

Du gumman det är inte bara i manchester det regnar för föra lördagen så va det som himmlen öppnade sig hela dagen så när jag gick hem från stationen så hade jag paraply så det enda stället jag va lite torr det va håret, mina kläder va så blöta så det såg ut som jag hade badat med kläderna på, det va vatten upp till vristen och sen när jag kommer hem så är det blöt över hela micron,och golvet för det har regnat in genom ventilationen, å va lycklig jag va då, det hade varit bättre om jag hade gått hem i trosot och bh. puuuuuuuuus