torsdag

Men vad är det som händer egentligen? Här bloggas det minsan ingenting helt plötsligt.

Imorn blir det jobb, och på lördag tar vi tåget ner till London (uttalas tydligen: Landan?) för att fira kusinens pojk som fyller år. Det blir båtparty och sen vidare till en klubb (3:e gången gillt, klubb stavades nyss "klibb", sedan "blubb" innan det blev "klubb", bra där). Hur kul som helst, speciellt eftersom det blir en reunion på samma gång med folk vi träffade i Sydney.

Nästa vecka är det förresten dags för mitt engelska prov. Huh! Min enda chans att komma in på kurses jag sökt på. Så snälla håll alla tummar och tår för mig att det går bra. Efter provet tar det hela 2 veckor innan jag får resultatet. Kommer vara två sjukt nervösa veckor. Iih! Just nu pliggas (har någon ändrat på mina bokstäver?) det för fullt här hemma

Ikväll blir det nog bio! Ska gå och se Inception. Hoppas att vi tycker den är lika bra som alla säger.

Har förresten tänkt på en grej. Här alldeles bredvid finns en kyrka. Bara några minuters promenad bort. Kyrkan renoveras för tillfället, för att bli till lägenheter. What the..?
Skulle ju kunna vara ett hett tips till Sveriges (stockholms) obefintliga hyreslägenheter, men jag är inte helt säker på om jag skulle vilja bo i en gammal kyrka? (Läs: nej för fan heller!)
Som om inte vetskapen om att det varit en gammal kyrka skulle vara nog (om man nu totalt missat att byggnaden faktiskt fortfarande är i form av en kyrka) så finns det fortfarande gravstenar kvar på "tomten". De flesta är borttagna (de som inte hade några levande släktingar kvar, typ), men fortfarande står det gravstenar kvar där levande anhöriga protesterat om att få dem "removed". Charmigt liksom.
Tog en bild när jag gick förbi igår:




"Who died 1889...", honom vill man ju inte gärna få påhälsning av liksom.

Nu ska jag fortsätta mitt pluggande en stund till. Ses!
Xx