My valentine

Jobbade ju tyvarr heela alla hjartans dag. Just darfor hade vi inte planerat nagot for sondagen, utan tagit ledigt fran jobb bada tva pa mandagen istallet.
Fick en supermysig overraskning nar jag kom hem fran jobbet sondagkvall dock. Nar jag oppnade dorren till varat rum mottes jag av tanda ljus, rosor, rosenblad pa sangen, ost och kex och mysbelysning. Haha. Underbart!

For mandagen hade vi bestamt att Matt skulle planera formiddagen, och jag planera eftermiddagen. Sa, jag haade ingen aning om vad formiddagen skulle besta av, och tvartom.

Bade idag och igar har jag haft sadan traningsvark att jag knappt kunnat ga!
Why? -Jo, Matt overraskade mig med att ha bokat in oss bada pa en ridlektion. Aaah! Blev sa glad! Sa, klockan 8:45 lamnade vi lagenheten for att ta taget till Flixton. Dar blev det en promenad ut till en ridskola dar jag fick rida stoet "Shannon", och Matt fick rida "Snowflake", haha.
Vadret var skit och det regnade, men det spelade ingen roll, jag var lycklig anda. Var helt slut efter en timmes ridning, benen skakade! Matt travade och provade tillochmed nagra galopper. Impressed!

Efter ridningen var det dags for lunch och sedan min planerade eftermidddag som bestod av, trumvirvel, klattring!
Inomhus klattring strax utanfor Manchester, riktigt kul! Klattervaggarna ar dessutom byggda i en gammal kyrka. Ratt haftigt faktiskt. Sa blev en timmes klattring med hjalp av instruktor. Fick lara oss att "belay"-a (ingen aning om vad det kallas pa svenska nu, "sakra" kanske?), iallafall, att vara den person som star pa marken och haller i repet, hehe. Fick lara oss att knyta repen och dra pa oss klatterselen ocksa.
Gick riktigt bra!
Det varsta var att ta sig till toppen, och att raka titta ner dock. Uh! Det var da benen borjade skaka, hah.

Efter klattringen var det hem for dusch och fixa sig for middag. Tog taxi in till stan igen och at pa asiatisk restaurang och sen vidare for nagra drinkar. Mys!

Bade ridning och klattring samma dag kanns i kroppen kan jag ju saga.
Blev en superlyckad dag iallafall <3

Igar blev en laang dag. Borjade jobba klockan 15, och fick reda pa att chefen sett fel pa dag nar det galler fotboll. Hon hade gjort schemat och trott att fotbollen var dagen efter, och satt in personal efter det, vilket gjorde att det bara var jag och Scott som jobbade, forutom chefen och hennes man.
Resulterade i en sjukt busy kvall som blev till 9 timmar utan rast.
Det var inte vad mina stackars ben behovde!
"We need a pint after this" sa Tracey tidigare under kvallen nar hon sprang forbi i baren.
En strongbow i iskallt glas satt sjukt bra nar vi till slut var klara med att roja undan alla glas och stangt ner baren strax efter 00.

Idag ar jag ledig iallafall. Ska strax promenera in till stan och mota upp Matt for lunch.

Hoppas ni hade en mysig helg dar hemma med!
Xxxx