Manchester!

Tänkte bjussa på en uppdatering. Detta får ni läsa långsamt för det tog ungefär 5 minuter att komma in på blogg.se, och kommer väl ta ytterligare 10 min när jag väl klickar på "spara och publicera".
Sitter och bråkar med en internethastighet på 53,6 kbit/s, som dessutom bestämmer helt och håller sälv när den ska fungera eller inte. Mestadels INTE. Grr..

Iallafall. Befinner mig i Manchester.
Flög över den 28:e, som i sig var en mindre mardrömsresa.
Flyget lyfte nästan i tid från Skavsta, för att sen cirkulera runt Liverpool i 45 minuter innan dem bestämde sig för att det inte gick att landa i Liverpool för att det var för dimmigt.
Landade på en flygplats av Skavsta-storlek i East Midlands istället.
Här måste jag älska RyanAir för att vara så pass pro-active som dem är.
NOT.
I East Midlands fick vi reda på att vi skulle bli bussade tillbaka till Liverpool. Lilla problemet var att måndagen var en bank holiday, vilket gjorde det lite knepigt att få tag i busschaufförer...

Efter 1,5 timmes väntande kommer till slut en buss. Efter detta följer 2 timmars busstur upp till Liverpool.
Inte jätteroligt.
Skulle landat 11:40 i Liverpool, istället rullade vi in med buss till flygplatsen 18:05(!!!).
Blev iallafall hämtad av Matt och hans pappa och skjutsade hem till Matts lägenhet. All good in the end.

På onsdagen var vi bjudna över till Matts pappa Brian och hans fru Sue för (4 rätters-) middag. Supergott och supertrevlig kväll tillsammans med vänner till dem och Sues dotter + pojkvän.

På nyårsafton bar det av till London! Åkte bil ner tillsammans med vänner till Matt.
Sjukt lyckad kväll och natt i en lägenhet med utsikt över London.
Skulle åkt hem på fredagen men skulle inte, kanske inte helt oväntat, påstå att någon var i skick att köra.
Blev en kväll ute i London istället. Sandra och 6 grabbar. Blev vin, öl, dans till gatumusikant för att sedan bege oss tillbaka till lägenheten för att däcka på soffan änu en natt.

Började leta jobb i måndags och har jobbat i en bar fredag, lördag, söndag denna vecka. Riktigt kul faktiskt!
Inte helt säker på hur många timmar ja kommer få dock, så ska fortsätta leta lite.
Jobbade 12-15, 17-22 i fredags, 17-21 i gårkväll, och 12-15 idag. Skulle jobbat till 17 men det fanns ingenting att göra då det var så lugnt.

Så nu kan jag minsan bjussa på en pint om ni kommer hit. Vad sägs om en iskall Carling?
Stella?
Boddington?
Carling Shandy?
Hörde jag skål?

Matt åkte ner till Wolverhampton igår. Jag hade sett fram emot att följa med och träffa M's mamma, syster och bror igen men kunde inte riktigt tacka ner när jag hade blivit uppskriven på schemat i baren. Så det får bli en annan gång...

Ska förbi en restaurant imorn och lämna av mitt CV också. En av M's vänner har jobbat där men har precis slutat för att åka tillbaka till London, så han sa att han skulle nämna mitt namn för dem så dem vet att jag kommer förbi med mitt CV. Skulle vara schysst om jag kunde komma in på så sätt.

Panikar lite över att min universitetsansökan måste vara inne absolut senast fredag. Sååå typiskt mig att skjuta upp det så här sent.
Tidspress is the shit...
Är ledig måndag-onsdag så får lägga ner lite heltidsarbete för att få det klart innan fredag.

Sedan jobbar jag enligt schema:
torsdag 11:30 - 15, 17 - finish
fredag: 11:30 - 15, 17 - finish
lördag: 11:30 - finish

Lördag kan bli intressant. Tydligen match day, vilket innebär sjuuuukt mycket folk sa grabbarna jag jobbat med.
"We dont want to scare you.. but you cant even move in here on a match day... Its that busy."

Heh. Intressant indeed.

Här ser det förresten ut ungefär som hemma. Det kom sjukt mycket snö (för att vara Manchester) i början av veckan. Typ 2 dm under en natt. På tisdagen stod det tomma bilar utefter vägen när jag promenerade in till stan. Folk hade helt enkelt lämnat bilen halvvägs någon stans för att det inte gick att köra.
Vad är vinterdäck liksom?
Många butiker inne i stan var stängda eftersom personalen inte kunde ta sig till jobbet. Man kunde hitta snögubbar ståendes lite här och var.
Rätt underhållande.
I baren så dem även att det var så lugnt för att folk inte vill gå ut i det här vädret.

Funderade lite på vilket väder dem menade. "This weather."
Folk vill alltså inte gå utanför dörren eftersom det är -3 och snö.
...

Iallafall. Tänkte att ni kanske ville ha en inblick i min nya vardag.
I'll keep you updated.

Åh. Hade min debut på Primark i torsdags förresten.
Detta är värt at berätta om!
Behövde svarta byxor och svarta skor till min trial, så alla rekomenderade mig att gå till Primark. Jag som först hade tänkt gå till HM för lite billig budgetshopping.
Kan ju säga att HM inte är min spontana tanke vid budgetshopping längre...
För £11 (= 134 kr) promenerade jag ut från Primark med ett par svarta tygskor (£2) och ett par svarta byxor (£9).
OH YES!

Nu blir mitt mission denna vecka dock att hålla mig därifrån... Kliar i shoppingnerven redan!

PUSS!
#1 - - Sabina:

Kul med uppdatering om din vardag där borta gumman. :) Fortsätt med det så man vet vad du har för hyss för dig. Puss och kram!