december?

För första gången, typ någonsin, så ser jag faktiskt fram emot december. Lite knepigt att tänka på jul i juli, kan ha att göra med crap-sommaren vi har i Manchester, men hur som helst. Tanken på att få julpynta min (vår) alldeles egna lägenhet känns himla mysig. Köpa vår egen julgran, byta ut alla ljus mot röda jule-ljus och göra lägenheten sådär charmig i vintermörkret.
Risken är sjukt stor att jag kommer svära över regnväder och blåst när vi väl kommer till december, svära över att granen barrar och brända lussebullar, men just nu ser jag fram emot det.

M kom hem igår! Hade turen att sluta tidigt från jobbet så kunde spendera kvällen med min snygging. Känns rätt bra att fortfarande sakna honom efter 2 dagar, efter 1,5 år tillsammans. Vissa sidor hos oss är väldigt lika, medans andra är raka motsatsen. När jag berättade för M att jag såg fram emot att julpynta, kommenterade han inte att det fortfarande är juli, utan frågade vart vi ska ställa jukgranen (kommetaren om att det faktiskt är juli kom 5 minuter senare, när jag fortfarande pratade adventljusstakar och ljusslingor...).

Nu ska jag ut på promenad i solen! (som kikar fram då och då genom det vit-gråa molntäcket, oh well..)

Xx