Have to love him for trying...

Är alldeles ensam hemma, och det är lördagkväll. Inte helt vanligt det. Känns lite konstigt. Har inte haft många ensamma kvällar i denna lägenhet, eller sedan jag flyttade över hit över huvud taget.
M åkte upp till New Castle med några mates igår efter jobbet. Kommer hem imorn igen, men då jobbar ju jag. Är antaglien ledig måndag - tisdag dock, gissar jag på.

Förra helgen bäddade M sängen. Känns som att det behövs en förklaring till detta. Alltså; eftersom jag börjar som tidigast 11:30 när jag jobbar, så är det rätt logiskt att jag bäddar sängen, typ jämnt. Förutom på helg när jag jobbar och M är ledig t.ex. Förra lördagen bäddade alltså M sängen, inte för att jag jobbade, utan för att jag tar typ en timme längre på mig att göra mig iordning än vad han gör. Och vi skulle åka till Wolverhampton och ville komma iväg så fort som möjligt. Iallafall. Det kan vara så att det möjligvis skiljer lite när det kommer till kvalitén på våra bäddningar:

Sandras:


Matts:



Eh. Tycker nog att det är ganska charmigt, på ett "men-guuu-är-min-pojkvän-3-år-eller-?!-sätt".
Kan inte neka att det bjöd på ett leende när jag kom in i sovrummet dock.
Får mig att fundera lite iallafall. På olika synsätt liksom. Var M nöjd med denna bäddning? Tyckte han att den såg ut som min?
Kanske är det så här det funkar när man ser människor skämma ut sig i typ Idol och Talang på TV. Kanske har dem en lika perfekt bild av sin egen röst som M har av sin egen bäddning?

Idag har varit en riktig chill-dag. Har faktiskt inte gjort mycket över huvud taget. Tog mig iallafall i kragen och pluggade lite engelska inför provet. Ringde till M när jag körde fast och frågade om skillnaden mellan "tall" och "high". Förutom det mer självklara som "tall person" och inte "high person" då. Mer "high building" eller "tall building" liksom. Gick sådär. M gjorde ett försök till förklaring, hörde grabbarna i bakgrunden intressera sig och försöka hjälpa. Gick sådär. Jag säger att jag ska försöka googla lite engelsk grammatik istället och vi lägger på. 10 minuter senare ringer M upp igen:
- "Alrite, I think we got it now..."
Kan dock inte påstå att jag blev så himla mycket klokare...

Hittade förresten en rolig bild i mobilen. Tagen på Sainsburys för ett tag sedan:



Det är mycket möjligt att jag är den enda som ser det uppenbart roliga i bilden..?
Tyckte hur som att det var rätt underhållande med en stor "CAUTION"-skylt för den lilla ägg-olyckan. Är också lite nyfiken på vilken sorts "service" som är i en sådan "progress"?
Det är ett (1) tappat ägg. Det måste ha tagit längre tid att leta fram den stora skylten än att grabba en näve hushållspapper och plocka upp röran. Dessa engelsmän...

Imorn blir det jobb från 11:30 - stängning, vilket på en söndag betyder 22:30, exklusive städning.

Bjuder på en bild från veckan också:



Puss på er! Xx
#1 - - Sabina:

Hahaha!

Måste älska bädd-historian och fotot på äggolyckan! Ser ut som ett foto man skulle kunna hitta på en sån där sida för just roliga/konstiga foton :P



Kraaaam på er