Ledig måndag

Ledig idag, och imorn, jobb onsdag - torsdag - fredag, sedan ledig lördag och söndag. Skönt! Lördag är en semesterdag så jag kommer fortfarande få betalat för 8 timmar, vilket betyder att jag borde kunna få ihop runt 35 timmar iallafall denna vecka, på att jobba 3 dagar. Behövs då jag fick så få timmar förra veckan.

Ska strax ut på promenad tror jag. Har röjt upp i lägenheten lite. En diskmaskin är väldigt saknad känner jag! Även om vi brukar dela upp det, om M lagar mat diskar jag, och tvärtom. But still!

Blev lite mer shopping i lördags. Vi som inte skulle! Vi tog oss till ASDA eftersom vi behövde shoppa mat inför kvällen då M's mamam och syster skulle komma över. ASDA är billigare än Sainsburys, som vi vanligtvis går till, men längre bort, så hittills har vi promenerat dit, och tagit taxi tillbaka med alla matkassar. Våran middagsmeny blev riktigt lyckad, och bestod av:

Förrätt: Prawn cocktail (räkor i typ skaldjurssås, med citron, sallad, tomat och baguette till)
Huvudrätt: Beef -, chicken and pork skewers. Hur gott som helst! Gjorde tre olika grillspett med kyckling, biff, och öh, typ fläskkotlettsbitar, tillsammans med svamp, paprika och rödlök. Serverades med potatis med vitlökssmör, och en sallad på isberg, tomat, advokado, rödlök, feta ost och krutonger. Mumma!
Efterrätt: jordgubbar med vaniljglass!

Behöver jag säga att vi blev mätta?

Det som vi inte egentligen inte behövde spendera pengar på var två ljuslyktor i glas, och ett nytt bäddset i brun/beigt. Blev snyggt hur som helst. Ena ljuslyktan åkte in i badrummet, och den andra får pryda vardagsrumsbordet. Vi hade lite problem med ett ljus från IKEA som droppade en massa stearin på våran nya bordsuk, hah. Så vi tänkte att ljuset nog gjorde sig bättre i en stearinsäker ljuslykta. Ljuset fortsatte dock droppa en massa stearin (duh..), så det smälte sig fast inuti lyktan istället. Krävdes massa våld för att få ut det igen.
Oh, förresten, presenten från mig till M var denna:


Foto: jag. Sydney (där vi träffades) skyline tagen från Manly-färjan. Dagen innan nyårsafton.
Fick den printad på kanvas så det blev en tavla. Nu sitter den på väggen här i vardagsrummet!

Nu längtar jag till helgen igen. På lördag ska vi på mini-festival! Yey! Calvin Harris kommer spela bland annat! Excited!

Ops, måste sätta lite fart nu.
Puss!