Var!

Uh. Rubriken fick inte riktigt den effekt jag ville ha. Inlagget kommer som tur ar inte handla om nagot som helst var/infektions-aktigt.
Byt ut a:et mot ett å sa far vi "Vår!". Yes, tror varen lite forsiktigt har kommit till Manchester. Det har varit soligt i nast intill fyra dagar nu, sa tror bestamt mars manad forde med sig varen. Trevligt!
Sa har mycket sol har jag liksom inte sett i Manchester sedan jag kom hit for tva manader sen. Solen ar tillochmed riktigt varm! Harligt.

Ar ledig idag. Tillbringade morgonen med att stada lagenheten.
Kanner mig som en mamma ibland. Har stadat lagenheten nastan en gang i veckan. Forstar inte hur den blir sa acklig. Man kan typ skrapa ihop en mindre middag av alla smulor som ligger pa golvet efter en vecka utan stadning. Mamma Gorel skulle faktiskt bli imponerad om hon sag resultatet!
Det tar ett tag dock eftersom dammsugaren vi har ar av modell liten (mini) 80-tals modell. Inte for att jag har nagon storre erfarenhet av dammsugare, men tror jag aldrig sett en mindre balanserad dammsugare ar den vi har. Den har hjul, men den foredrar liksom sidolage sa jag far slapa den efter mig istallet for att smidigt rulla den efter mig som den sakert (sakert..) var byggd for.

Ibland forvanar man sig sjalv. Nagon som tror mig om jag sager att jag verkar vara den mest pedantiska av oss 3 som bor i lagenheten?? It's true.

Sitter pa ett cafe och har precis kakat lunch. Internet fungerar sjukt mycket battre inne i stan tydligen an vad det gor hela 25 minuter utanfor. Frustrerande.
Fortfarande inget bredband heller. En kille var ute i mandagsformiddag for att aktivera varan lina eller vad det nu kallades. Efter det skulle det ta ytterligare 5-7 dagar. LOJLIGT!

Annars jobbas det ratt mycket. Blir langa pass just nu. Redan jobbat 20 timmar pa tva dagar. Har lamnar in mitt national insurance number till min chef nu sa forhoppningsvis syns det pa lonen att dem drar mindre skatt.

Kommer borja plugga en engelska kurs pa mandag forresten pa Salford Uni. 3 veckor lang an sa lange. Ser fram emot det! Bor 20 minuters promenad fran universitetet ocksa vilket ar skont.

Ikvall ar jag iallafall ledig sa ska ut och ata middag med Matt. Blir jobb hela helgen sedan.

Forhoppningsvis kommer jag och M hem pa fredag. Hall tummarna for att jag far ledigt! Sondagen ar en match day vilket gor att jag endast kan fa ledigt om chefen kan fa ihop personal sa nagon kan jobba istallet for mig. I vanliga fall ar alla ur personalen inne en match day.

Puss!