fredagmorgon

Frågade om semester igår på jobbet och lämnade in en lapp med datumen vi har tänkt.
Fick de 10 dagar jag ville ha i juni! Lycka! Nu blir det bokning av biljetter! Försökte boka via Ryan igårkväll, men när jag skulle betala blev det något tokigt. Det står paid med på status står det "canceled". Får försöka idag igen, men vill ju inte gärna bli debiterad 2 gånger.
Frågade även om 30 juli - 2 aug., mammas födelsedag, och en annan kille hade redan bokat den helgen som semester, men chefen skulle försöka lösa det eftersom födelsedagsbarnet fyller 50. "Big day".
Så, om allt går som det ska nu, utan vulkaner och aska och vad det kan vara så kommer jag hem för 10 dagar den 18:e juni! M kommer också, men kan bara stanna en vecka eftersom han håller i en fotbollsturnering med jobbet den 26:e. Lite trist att han missar midsommar bara.. Oh well.

Försöker förresten nominera mig själv till pubens bästa up-seller efter en incident i söndags:
Customer: Can I have a pint of carling and a coke please
Sandra: Yeah sure, would you like a large or a big coke?
Kunden tittar lite förvånad på mig och jag inser vad jag frågat. Skrattar och springer iväg och använder pumpen på andra sidan baren för att inte visa upp mina rosiga kinder. Haha.

Har förresten blivit uppmanad av M att inte öppna dörren om någon okänd ringer på. Vi har inte betalat någon tv licens ännu, och fick en påminnelse i veckan där det stpr att dem kan komma och hälsa på. Dem är typ bötes-tokiga i det här landet, dock inte lika illa som Australien, men att betala £1000 för att vi inte betalat tv licensen ännu känns inte helt lockande. £1000 måste ju ändå vara typ 10 gånger vad böterna skulle vara hemma i Sverige? Har iallafall aldrig hört om någon som fått betala över 10 000 kr i böter för att ha missat tv licensen hemma. Galet! Det är bara skit-program här borta i vilket fall. Ständigt dessa såpor, haha.

Idag är jag ledig iallafall. Jobbar hela dagen imorn, och sedan ledig på söndag.
Nästa vecka fyller M år, då blir vi jämngamla igen. På torsdag närmare sagt. Håller på och planerar torsdagen. Har en idé och om jag fixar det blir det nog rätt lyckat :)

Pappa och mamma: tror förresten jag skrev fel postnummer när jag skickade adressen till er. Adressen är:

45, Lake house,
66 Ellesmere Street
Manchester
M15 4QT

Kan lägga upp lite fler bilder förresten. Just nu bor vi ännu närmare kanalen, på den trevligare sidan jämfört med förut. Faktiskt himla mysigt att promenera längs kanalen. Massa charmiga broar överallt.











Älskar det engelska uttrycken. Matt skrattar när jag försöker ta efter:

- Bloody hell!
- Do I heck?!
- Fuck sake!
- Shut up (kollegan på jobbet, uttalas med Salford-dialekt: stumt "t" och u-ljud; "shu up!". Haha!
- It's bloody nippy!

Nu ska jag försöka göra något vettigt.
Ta ra!