måndag

Om en vecka idag håller vi på och flyttar för fullt! Oh yes!
Var inne på Clas Ohlson en sväng tidigare i veckan. Kom ut med två smörknivar och en måttsats i rostfritt.
Klart vi inte klarar oss i nya lägenheten utan riktiga smörknivar eller decilitermått.
Prylarna gjorde inte M lika upprymt som mig dock. Han verkade mått(!)-ligt imponerad. "Butter knifes..?"

Var ute med Sari i fredagskväll. Mötte upp henne efter jobbet och sen blev det en utekväll med dans och vin. Mötte upp M som också var inne i stan senare för hemgång.
Var ledig i lördags förresten. Dagen spenderades i Trafford Centre som är ett grymt shopping centrum. Jättefräsht! Blev lite förälskad i food courten också. Restaurangdelen är byggd som att det skulle vara utomhus, fast det är inomhus. Svårt att förklara, men varje restaurangingång är byggd med en gullig husfasad. Dem har desutom delat upp restaurangerna efter olika världsdelar, typ spanskt, italienskt, franskt osv. Så det känns lite som man går omkring i en sagovärld mellan alla gulliga husfasader och "uteserveringar".
M köpte en ny klocka, en t-shirt och nya kostymbyxor till jobbet. Jag blev en jättesöt topp rikare, och £25 fattigare. Inte så farligt dock jämfört med svenska priser. Strax under 300 kr. Svart i silkigt material och ena axeln fri. Andra axeln har 3 svarta rosetter. Måste visa bild senare tror jag.

Matt överraskade mig också. Hade sett ett finfint halsband på HM som jag ville köpa, men när vi gick in var det toklång kö så lämnade det. Medans jag provade min topp och gick igenom alla plagg på River Island (favoritaffär!) passade M på att gå igenom lite andra butiker. När han kom tillbaka igen visade det sig att han även varit på HM och köpt halsbandet till mig. Gulle.

På kvällen mötte vi upp Paul och Jodie, som är M's bror och hans flickvän. Blev en drink innan middag på Pizza Express som har riktigt god mat! Kvällen avslutades på Lime Bar med mer vin och öl och trevligt sällskap. Blev en riktigt lyckad kväll!

Var dock mindre pigg igårmorse då jag började jobba kl 11. Inte riktigt taggad för en Match Day om man säger så. Bakisillamående och huvudvärk. En burgare till middag blev iallafall räddningen på dagen.

Var på bio förra veckan förresten. Skrev jag om det? Var och såg "Date night" med Steve Carell (från 40 year old virgin, Bruce All mighty osv.). Vet inte om det bara var för att jag var på rätt humör men jag skrattade så jag grät och maskaran rann. Rekomenderas!