vad gör hon där borta?

Tänkte visa vad jag håller på med i skolan (här kan jag dock inte säga "in school", det låter roligt tycker M, "in uni" heter det tydligen) just nu. Ett av projekten som ska vara inlämnade onsdag nästa vecka:


Detta är en uppgift där vi fick varsin designer (Neville Brody i mitt fall) och steg 1 var att ta reda på information om designern och hitta något vi ville fokusera på. Vi skulle t ex sätta ihop 15 sidor med research (bilder, texter, ord, teckningar osv). Steg 2 var fundera över en artikel vi vill skriva om designern, och utefter det välja en tidning där artikeln kan passa in. I mitt fall valde jag Neville Brodys samarbete med ett punkband som heter Cabaret Voltaire, Brody hade hand om designen till deras skivomslag, postrar osv under 80-talet. Därför valde jag tidningen "Uncut" som är ett musikmagasin. Ur tidningen skulle vi välja ett uppslag och sedan urforma våran artikel i samma design som uppslaget. Bilden ovan är sida 1 av 2 som jag håller på med just nu.

Så, intressant eller inte, nu vet ni iallafall vad jag sysslar med :)