ingen hängare?

Idag blev det jobb mellan 11-17 i inredningsbutiken. Timmarna gick himla fort så det var skönt.
Käkade supergod middag när jag kom hem! Vi gjorde en sallad med bland sallad, röd lök, feta ost, vindruvor och krutonger som serverades med grillspett av fläskkotlett, körsbärstomat och champinjoner. Mumma!

Just nu sitter M och kollar på Chelsea - Man. U. Går sådär för Chelsea tyvärr så M sitter och svär åt TV'n, haha.

Imorn är det skola på morgonen, sen ska jag möta upp Abi för lite lunch och shopping. Låter som en trevlig torsdagseftermiddag!

Igårkväll mötte jag och M upp Sari efter jobbet förresten. Kände inte för att laga mat så blev midddag på Slug&Lettuce. Vi hade en 50% off food-kupong så vi åt alldeles för mycket mat för bara halva priset. Hur bra som helst! Dem hade även 241 cocktails (Tips! Slug&Lettuce i Spinningfields har 2 for 1 cocktails varje dag, medans den på Deansgate bara har mellan torsdag - söndag) så jag och S kunde liksom inte låta bli. Efter maten gick vi till en pub på Deansgate för att kolla lite fotboll och jag och S fick visst i oss en flaska vin också. Mysig tisdagkväll!

Har förresten letat förgäves i en vecka nu efter nya handdukar till badrummet. Problemet är att inga handdukar här verkar ha hängare? Gah! Vad är grejen? Vart tänker dem att man ska göra av handdukarna i badrummet egentligen?
Vi har krokar precis bredvid handfatet, vilket känns väldigt självklart, men inga av handdukarna jag hittar har hängare för att kunna hängas på krokarna. Hur svårt kan det vara? Enda stället där det fanns var (så klart) Clas Ohlson. Dock hade dem bara vita, vilket jag upptäckt är en dålig färg att ha i badrummet.. Sjukt irriterande hur som helst!

Är förresten sjutk irriterad på chefen på jobbet, som inte ger mig ledigt för M's födelsedagsfirande i juni. Någon annan hade tydligen redan bokat semester då. Men om hon hade kunnat anställa tillräckligt med personal så hade det inte varit ett problem. Bläh! Hur som helst så kan hon glömma att jag kommer jobba då, inte när grabben fyller 25! Om jag jobbar kvar då kommer det skolkas, och där med basta!
Det är faktiskt hennes problem att hon aldrig kan anställa tillräckligt med personal, inte mitt. Om en person sjukanmäler sig, vilket faktiskt händer, så blir vi direkt underbemannade eftersom det aldrig finns extrapersonal att ringa in. Morr på chefen!

Har hemlängtan också. Bläh. Om jag kunde skulle jag ta med mig M och tillbringa hela sommaren i vackra Stockholm. Skulle tillbringa hela sommaren i Stockholm även om jag inte fick med mig M, men det hade ju varit en bonus. Saknar hemma...

Ska kika lite på sista minutrarna av matchen nu. Puss hej!





Har jag visat dessa? Experiment med vinglas, bubbeldricka, plastisbitar och kamera!