funderingar

Har precis suttit och räknat på studielånet. Skickade precis in min studieförsäkran via csn.se så förhoppningsvis kommer lånet in på kontot nu i dagarna. Får inte pengar månadsvis när jag pluggar här, utan istället i två större summor i september och i januari, så förra året räknade jag ihop de båda summorna, drog av 35 000 kr för tuitions fees och även mina fasta månadsavgifter (abonemang osv) och sen delade jag upp summan så att jag vet hur mycket i månaden jag har att röra mig med. Det funkade bra förra året så gör likadant i år. Det som blev över, mina "spending money" förde jag över till mitt ica konto och använder kortet precis här precis som jag skulle gjort hemma.

Har även funderat på dessa 2 år, som jag vet kommer gå himla snabbt. Känner att jag behöver få någon sorts experience innan jag är färdig med kursen. Vill inte ta examen och fortfarande inte veta vad jag vill göra, eller stå där helt utan arbetslivsfarenhet, för jag gissar att det kommer vara tillräckligt svårt att få jobb redan som det är. Ska till skolan denna vecka och prata med min mentor och se om han har några tips om vad jag kan göra. Tänke även skicka iväg ett mail till en kontakt som jag fick ett business card av medan jag jobbade i baren i våras. Han jobbar på en design byrå så tänkte att det kan vara värt att slänga iväg ett mail. Kan tillochmed tänka mig att jobba gratis någon dag i veckan i utbyte mot arbetslivserfarenhet.

Känns som jag har en plan!

#1 - - Malin:

Tror pengarna kommer pa mandag. Later som att du kor pa samma taktik som jag gor for att fa en bra overblick och kunna lagga upp en budget. Det ar sa svart annars eftersom summorna ar sa stora! Ibland onskar jag att CSN betalade ut lanet manadsvis istallet haha.