in the heat of the night

Kvallen igar blev jattelyckad. Kopte med mig cava, farska hallon, ostar och kex pa vag hem fran jobbet. Cava ar valdigt gott med farsk frukt i, har provat med granatapple forut, men hallon var minst lika gott. Duschade och gjorde iordning oss nar jag kom hem och tog det lugnt en stund innan vi promenerade nerat mot restaurangen. Blev som sagt Grill On The Alley. Jattemysigt stalle med skon live bands musik i bakgrunden. Stort plus for den superduktiga och trevliga personalen! Tog en drink i baren innan vi satte oss ner vid bordet. Valde en cocktail som hette Desperate Houswife som smakade solsemester! Bacardi, vattenmelon, annanas och jordgubbe tror jag det var i den. At supergoda vitloksrakor till forratt som vi delade pa, och varsin kottbit som huvudratt. Hur gott som helst! Avslutade med varsin Liquor Coffe, min var en cappuccino med amaretto! Klockan var runt 00 nar vi gick darifran, men det var fortfarande jatteskont ute sa stannade vid Dukes92 nara oss pa vagen hem. Blev en flaska vin pa deras uteservering.
M blev jatteglad for sin present forresten, biljetter till Lee Evans i November, MEN Arena. Ska bli kul! Bjussar pa ett klipp med honom, for gissar att de flesta hemma kanske inte vet vem han ar?



Var ute och at lunch med M's pappa och hans fru i mandags forresten inne i stan. Dem ar ivag denna helg, sa vi firade M i forskott tillsammans med dem. Mandag var dessutom bank holiday sa vi var lediga. At thai pa Chaophraya som alltid har grym mat.

Ska fixa iordning lite har nu, slutar om drygt en timme.
Puss!
#1 - - Daeminimon:

Hej! Kul att du hittade till min blogg! Var i Manc bor du om man får fråga? Hur länge har du bott här?

Att flytta till Sverige är (iallafall för mig) en dröm, men rent realistiskt skulle det inte funka i dagsläget. Jag skulle säkert få jobb, men maken pratar inte svenska, och som grafisk designer/skyltmakare skulle det bli svårt. Hans enda hopp skulle typ vara engelskavikarie, men han är dessutom dyslektiker och stavar som en kratta! Han håller på att lära sig dock, förstår ganska bra. Kanske till nästa barn... Skulle ju betyda massor att kunna vara hemma längre än 10 månader...