tapas-tuesday

Blev en cykeltur ikväll också. Vädret blev lite treligare under eftermiddagen så när M kom hem från jobbet tog vi cyklarna ut till Monton och mötte upp M's mormor, moster + man och morbror. Morbrorn har kommit över från Finland och är här och hälsar på några dagar. Blev ett glas vin och lite tapas på en italiensk restaurang innan vi cyklade tillbaka hemmåt. Nu är benen ganska trötta och vi ramlade ner i soffan med en chokladkaka vi hämtade upp från Sainsburys på väg hem. Någon måtta får det väl vara på nyttigheterna ;)

Imorn blir det jobb mellan 10-17. Efter det ska jag möta upp S i stan för något glas vin. Eller en flaska tillochmed? Har inte sett henne på länge så har nog massor att prata om!

Insåg förresten att boken jag läser av den svenska författaren (John Ajvide Lindqvist) heter Människohamn på svenska! Himla bra är den! Igårnatt låg jag och läste tills klocka närmade sig 03 och M hade somnat bredvid mig för länge sen. Det första jag gjorde när jag vaknade imorse var att plocka upp boken igen. Rekommenderas!