Den 6 November 2011

Fredagkvällen bjöd på shopping på PC World. 4000 kr fattigare, och en ny dator rikare. Windows fick ju för sig att hata mig i torsdags och en lätt panik utbröt i det Mandra-siska hemmet. Eventuellt var det mest jag som stod för paniken. Blev väldigt utelåst från Windows som tydligen ville ha en aktivieringskod i utbyte mot att ge mitt liv tillbaka. Det blev en hel del heta diskussioner mellan mig och Microsoft. Trots att jag bad på mina bara knän vägrade Microsoft att förhandla. Trots namnet vägrade även Microsoft att visa en mjuk sida och fortsatte att vara iskall. Efter nära två dagars stridande skördade diskussionen sitt första oskyldiga offer. I ett försök att rädda diverse viktig data gjorde jag ett desperat utfall och fick med mig min bildmapp. THE bildmapp. Detta resulterade i ett vansinnigt Microsoft-utbrott och Microsoft stirrade mig i ögonen samtidigt som det drog med sig HP ner i det mörkaste djupet. NAAEEEEJ! Vrålade jag. Efter en mängd upplivningsförsok av min tappra vän HP skickar Microsoft ett meddelande som lyder "fuck you! Vi har beslagtagit/skadat en fil som du behöver för att starta HP, den tänker vi inte ge tillbaka förrans du har en CD! So long!".
Kampen fortsätter.
Nu sitter jag här framför HP 2 och slänger sorgsna blickar på min trogna HP. Min bildmapp tittar till mig då och då. Det är lugnande och lite tröstande och påminner om de bra stunderna jag hade tillsammans med HP.
Vi kommer vara tillsammans igen, en dag!
(Jävla skit. Bildmappen är i princip allt jag hann kopiera från gamla datorn. Min uni-mapp med alla arbeten jag gjort hittills i skolan ligger fortfarande kvar på gamla datorn. Känns inte helt okej!)