Projekt!

Köpte ju ny dator - som sååå klart krånglar. Måste jag säga att det var bättre förr!?
Skitteknik! Oh well. Datorn funkar bra, MEN skärmen verkar inte vara helt hundra. Då och då flimmrar det i överkant, tvärs över skärmen. Tunna streck som blink-blink-blinkblink - BLINK. Lite smått irriterande så ska ringa och se om jag kan lämna inte den för att få den fixad.

Men över till något positivt. Igår startade en ny kurs som heter Project Management for Design. Vi ska starta ett live projekt med Museum of Science and Industry här i Manchester. Vi blev indelade i 5 grupper, och mentorn berättade att dem valt ut en Project Manager i varje grupp. Personen som blivit vald har antingen blivit det för att dem visat att dem har bra organiseringsskills, eller för att dem inte har bra organiseringsskills och får chansen att bevisa att dem kan göra ett bra jobb. Och gissa vem som blev utvald som PM i min grupp? JAAAAG!
(Väljer så klart att tro att jag blev vald för att jag gjort ett bra jobb hittills, hehe).

Åh. Superexalterad. Jag är PM i vår grupp och det är fyra personer i varje grupp. PM är ansvarig för besluten som tas och ska se till att driva projektet frammåt. Om något går fel är det också vi som är ansvariga. Iiiiih! Ska bli jättespännande! Är himla glad att jag blev vald också, för jag vet att om vi hade fått bilda våra egna grupper och välja våra egna PM's så hade jag aldrig sagt själv att jag vill vara PM, jag hade låtit någon annan vara PM, för att det är bekvämt liksom. Men att bli vald känns himla kul. Detta är även ett projekt som pågår fram till i vår, så drygt 3 månader. Stor tumme upp för detta! :)