den 16 oktober 2011

Hoho?
Nu är det full fart framåt i skolan så har inte prioriterat bloggen. Var ju hemma förra helgen också, härlig helg! Crashlandade hos pappa vid 02 på fredagnatten efter att ha flygit från Liverpool som vanligt. Vaknade upp till en lördagförmiddag där vi åt frukost och gjorde iordning oss lite inför kvällen. Blev en tur förbi mamma också eftersom jag hade fått mina nya bankkort (som jag hade fått beställa efter att ha semestrat bort de gamla i Spanien) ditskickade. Vid 15-tiden hoppade vi på samma tåg som Pappa och Matilda in mot stan, där vi skulle möta upp Linus och resten av gänget som alla hade samma mål: Stockholm Beer & Whisky Festival! Blev en riktigt bra kväll med massa öl- och ciderprovning, mat, mojitos, live musik och annat. Åh va bra det va!
Vaknade upp lite trötta och vingliga till en solig söndagförmiddag. Drog med M och kameran ut på en höstpromenad i skogen och längs Norrviken. Inte helt fel! Gick även förbi Stensunda och jag visade M vart Errata brukade stå och berättade om stallet.

Denna vecka har det varit fullt upp. Skola, plugg, jobb och möte. Roligt! Har börjat jobba med en tjej som går 3:e och sista året av samma kurs som jag, hon har precis börjat på ett live project där hon jobbar med en kampanj för en välgörenhetsorganisation. Hon behöver lite hjälp med detta så min lärare bad mig kontakta henne (eftersom jag hade varit och tjatat på min lärare om hur jag kan skaffa mig praktik) så vi hade ett litet möta förra veckan, och i torsdags följde jag med henne för att träffa våran chef för denna kampanj. Organisationen vi ska ta fram kampanjen för hjälper hemlösa och människor som har väldigt lite eller ingen inkomst genom att bidra och hjälpa med mat, kläder, möbler osv. Inte för att jag känner mig sådär himla insatt i just välgörenhet, men jag tror defenitivt det kan vara en bra erfarenhet! Får berätta lite mer senare för vi är precis i starten av detta projekt, de kommande 2 veckorna ska vi ägna åt research och efter det har vi förhoppningsvis något att stå på och jobba vidare med. Intressant!

Så om jag inte trodde att jag skulle hålla mig tillräckligt sysselsatt med det skolarbete och jobb jag har så borde ju detta lösa det! (Vi har redan uppgifter i kurserna jag läser just nu, så därför får jag göra välgörenhetsprojektet utöver dem, nästa termin kan jag förhoppningsvis få praktik som passar in i någon av kurserna vi kommer läsa då)

Åh, förresten, köpte ett stativ till kameran igår! Kul att leka med! Funkar alldeles utmärkt tillsammans med IR-fjärrkontrollen jag köpte för ett par månader sen. Så om ni undrar var självporträtten helt plötsligt kommer ifrån så har ni svaret. Så mycket enklare än att hitta lämpliga byråer/stolar/pallar/hyllor/ att ställa kameran på och trixa med självutlösaren!













Lite bilder från senaste veckan.