den 28 oktober 2011

Här igen! Fredagkväll och jag har tagit lite ledigt från pluggandet. Har ätit tacos och slöat framför tv'n.
Hade min inlämning idag för första uppgiften i år. AAAAAAAAAAHH! Typ så kände jag imorse, och hela förmiddagen. Efter att ha lämnat in allting vid 12:30 så kände jag mest för att gråta och benen darrade lite. Fy. När pressen släpper vill jag bara gå och  gräva ner mig under täcket. Efter en tidig morgon, upptäckten av att min filmapp med mitt arbete var fär stor för att spara på usb-minnena vi hade hemma (hat-kärlek till .psd filder), kom sent till biblioteket efter att ha bråkat med att förminska 22 bilder, dator och printing-credit problem och diverse annat som BARA händer på en inlämningsdag så var det iallafall avklarat. Blev rätt nöjd med resultatet så väntar på betygen nu!

Här är en liten liten liiiten del av vad  som lämnades in idag:


En av 6 sidor i en case book där vi analyserade 6 olika layouts, detta var ett intervju-uppslag i en Digital Photography tidning. De andra var analyser av broschyr, flyer, magazine framsida, dubbelsidigt uppslag och ett reklamblad. Använde samma mall till alla och bytte ut polariod-bilderna till bilder av varje layout.



De två svartvita bilder är 2 av 22 bilder som sattes ihop till en bok. Delade upp en uppsats på 1300 ord i mindre stycken och skrev ut på tattueringspapper. Sen fick M agera modell. 84 bilder senare var vi klara. M var måttligt road. Hehe. Valde sen ut 22 som skrevs ut på A3 papper. Fortfarande inte helt säker på om det faktiskt var kreativt, eller bara konstigt. Hm..
I uppgiften skulle vi iallafall skriva en uppsats på max 1500 ord i ämnet "How has the use of technology tools changed the role of the designer", och välja en inriktning inom design att undersöka. Jag valde fotografering, hehe. De 1500 orden ville de att vi skulle vara kreativa med, och detta blev mitt resultat!