Löjliga jag!

Idag var det inlämning av en uppgift vi fick förra veckan. Vi skulle välja ett design objekt för att sedan skriva en "proposal" där vi berättar vad vi valt, varför vi valt det och hur vi ska fortsätta med våran uppgift som är att analysera detta objekt. I uppgiften bad läraren även oss att vara kreativa med "the proposal it self" och "have fun with it". "Kul!" tyckte jag. Bilden jag har valt att analysera är denna av David LaChapelle:


Efter att ha skrivit ner en halv sida med hur, var och varför, skrev jag även ut bilden ovan. Efteråt spenderades gårkvällen med att tillverka en hemmagjord Big Mac-box i röd kartong, som dekorerades med ett gult M på locket. Pricket över i't blev "the proposal" ihopvikt och presenterad för läraren i Big  Mac-boxen. Tadaa!

Lite olustigt kändes det dock vid inlämningen när ingen annan i klassen verkade ha snappat upp denna del av uppgiften. Där stod jag med min hemmagjorda, röda lilla låda med ett snett och vint "M" (saxar är inte min grej) på, medans alla andra verkade lämna in ovikta, prydliga A4-sidor med massa text på. Oh well.