Inköp!

Har precis varit i stan och inhandlat ett nytt objektiv! Har ju bara haft mitt kitobjektiv tills nu så kände att det var dags att utöka kameraväskan (som jag precis insåg har blivit för liten iochmed extra objektivet). Blev hur som helst ett 35mm, 1.8. Enligt kartongen heter det DT35mm F1.8 SAM. Från Jessops. Egentligen kostade det £169 i butik, men tror inte säljaren kunde motstå blondinen som stod framför honom och talade om att hon faktiskt sett objektivet för £149 på hemsidan. Hehe. Han sa att han kunde vara snäll och knappa in köpet som "collect from store" så att jag fick det för £149. Tack snälla.
Det blev faktiskt ett fast objektiv utan zoom. Hade läst på lite innan jag bestämde mig och tror jag kommer bli riktigt nöjd med det. Kände lite på det på vägen hem från stan och tyckte jag kunde känna av kvalitetsskillnaden bara på den korta biten. Kul! Kitobjektivet är väl aldrig sådär superspännande iofs.

Dessa bilder är helt och hållet oredigerade (förutom storlek så klart, annars skulle dem inte få plats på bloggen!)
Togs på väg hem med nya 35mm.