Födelsedag #26

Åh, skulle vilja påstå att jag har haft en grym helg! Födelsedagen inkluderad! 
Fredagkvällen bjöd på fem fina tjejer som kom hit för att dricka gott och prata strunt. Blev visst lite av ett tema då hela tre av de Skandinaviska länderna var representerade. Himla mysig kväll, och när klockan slog 02 fick vi visst för oss att vi skulle gå ut och dansa ändå. Efter några timmar på dansgolvet kröp jag ner i en varm säng hos en sovande M runt 06.

Fick ungefär 3,5 välbehövliga timmars sömn innan det var dags att inleda den officiella födelsedagen.
Morgonen inleddes med presenter på sängen (nya joggingskor och en portabel hårddisk :)) innan vi packade ihop lite kläder och tog tåget till Piccadilly. Kan ju kanske nämna att jag inte hade en aning om vart vi skulle åka någonstans förrän vi satt på tåget till destinationen: York!
Har aldrig varit i York förut, men hört väldigt mycket positivt. Bland annat så är det en stad gammal stad packad med kultur och historia (wiki länk). När vi kom dit sken solen från en blå himmel, vilket inte var helt fel! Promenerade ner till hotellet för att lämna väskorna, och begav oss sen ut i stan för att utforska lite. Kan verkligen rekommendera York! Supermysig stad. En massa vackra byggnader, smala gränder, charmiga pubar och cafeer.

På kvällen hade M bokat bord på en restaurang. Åt jättegod mat och sedan en drink på Golden Fleece, som tydligen ska vara "the most haunted pub in York". En pub från 1500-talet som tydligen varit med i Most Haunted. Vi såg tyvärr inga spöken dock!

Vi promenerade hem runt 23:30 då vi båda var lite slitna från fredagkvällen (M hade varit ute med jobbarkompisar). Imorse checkade vi ut och promenerade in till stan för att gå på "The Dungeons"!
Det var riktigt bra! Läskigt var det och grymma skådespelare. Jag fick agera häxa och blev bränd på bål, hehe. Det var olika rum med olika shower som bland annat handlade om hur pesten härjade, tortyrmetoder, vikingar och kända vålnader.

Inna vi tog tåget hem hann vi även med en engelsk frukost på cafe.
Myshelg de luxe!

Och tårta fick jag ju tillochmed! I fredags kom M hem från jobbet och hade en chokladtårta med sig som han sa att jag kunde bjuda tjejerna på. Tyvärr var vi nog alla lite för mätta just då, men det betyder ju bara mer tårta åt mig. Haha!