Feel Good-sunday

Tog en sovmorgon till 9:30 och vaknade med solsken i rummet. Åt lite frukost (eh, rostat bröd med smör. Sa jag att vi behöver handla..?) och pratade lite med bror på Facebook. Satt och skrattade för mig själv så att jag satte det torra brödet i halsen. Termometern mot husväggen visade på 18 grader i solen så drog på mig lite träningskläder och springskor och gjorde mig iordning för en tur. Fick ett par Reebok EasyTone av M när jag fyllde år eftersom jag hade önskat mig nya jogging- och promenadskor. Tyvärr sitter dem lite konstigt, trots att det är rätt storlek. Av någon anledning vill dem inte sitta stadigt runt hälen. Har provat knyta dem hårt-hårt, men då fick jag kramp i fötterna i stället. Hm. Eftersom dem inte sitter bra runt hälen får jag skavsår när jag promenerar i dem. av någon anledning sitter dem mycket bättre dock när jag springer. Så nu har dem fått bli mina joggingskor, eftersom jag klarar mig ifrån skavsår så länge jag joggar, hehe. De gamla utslitna skorna får duga till längre promenader tills jag kan köpa mig ett till par.

Hur som helst! Blev en joggingtur på hela 5 km. Resulterade i en väldigt nöjd Sandra, eftersom bara 2 veckor sedan så fick jag stanna två gånger och promenera i mellan på samma runda. Eh. Jag skulle nog kalla mig själv "Adobe-fit", eftersom jag har konditionen som kommer med typ 40 timmars dator-arbetande i veckan. Inte jättestolt, med motivationen har liksom inte funnits i regn- och vintermörkret.
Gissar dock att våren har kommit till Manchester denna vecka, eftersom jag har promenerat och joggat sammanlagt 40km denna vecka, vilket borde vara Godkänt? :)

Har precis duschat och ligger nu nerbäddad i soffan och tänkte precis påbörja min 3000-ords rapport inför fredag. Ska gå ner och handla lite middag om någon timme. Känner ett sug efter en stor sallad med kyckling och en massa fetaost. Mm..

Hej från Sandra, som snart kommer och hälsar på i ett Stockholm nära dig!