den 15 Maj 2012

Tisdagsmorgon och jag har precis druckit kaffe och ätit frukost nummer 1. Lite äpple med keso. Gott! Ska ut och jogga en 5km runda strax. Brukar oftast jogga en tur först och äta när jag kommer tillbaka, men kände mig lite trött i kroppen nu på morgonen så behövde lite extra energi. Körde både ett 7km pass igår på förmiddagen, och en kortare 5km promenad på kvällen, så tror det var därför jag vaknade lite tröttare än vanligt. Men skönt var det. Helt klart solen som lockade ut mig igen på kvällen. Kändes lite som om det var riots på gång igen med alla helikoptrar i luften och polis-sirener, men det var bara Manchester City som skulle åka igenom stan med bussen efter att ha vunnit premier league titeln för första gången på 44 år. Var i stan för att äta lite lunch med folk från klassen, och när det var dags för hemgång runt 17-tiden hade de spärrat av Deansgate och det var en massa poliser och ljusblåa tröjor överallt. Som tur är hann jag ta mig hem innan allt började. Var dock lite häftigt att se 3 helikoptrar som stod stilla i luften, i en rad, över Manchester. Full koll!
På måndag åker vi till Corfu. Har jag tjatat tillräckligt om det snart tro? Börjar seriöst fundera på vad jag kan lägga i M's drink för att få en lugn och skön semester. Hehe. Han har redan suttit och googlat quadbikes, scootrar, vattenskidor, vattenskotrar, dagsturer, cykeluthyrning och ungefär allt som man kan göra istället för att ligga och ta det lugnt i en solstol på stranden. Eh. Vi får se när vi kommer tillbaka igen om jag i fortsättningen hellre åker på fler semestrar med hans syster istället!
Denna vecka blir det mest lite fix inför nästa vecka. Behöver tvätta kläder, köpa en resväska, någon bra bok, städa lägenheten (Sari ska ju bo här medans vi är iväg :) och lite allt möjligt. Jobbar på torsdag dock, och på fredagkväll ska vi ut en sväng för att par drinkar med M's jobbarkompisar.
Här ska vi bo på Corfu:
Ska bli intressant att se hur det faktiskt ser ut. Hehe. Sunchine Cavation Club heter det iallafall.