Lördagskväll

Åh. Fy va god maten var! Blev nog en av favorit restaurangerna i Manchester. To be fair så finns det faktiskt ett gäng restauranger om man vill äta riktigt god mat här. Har knappt varit ute och ätit i Stockholm, så där skulle jag faktiskt inte kunna rekommendera schyssta restauranger, medans här har vi varit ute en del och har ett par favoriter. Hur som helst var det riktigt bra mat. Det var mycket folk och det såg ut som att i stort sätt alla bord var bokade när vi var där, ändå var servicen rätt perfekt. Vinglaset var konstant påfyllt iallafall, vilket alltid är positivt, hehe.

Vi delade en "asian plate" för två till förrätt, som bestod av king prawns, duck springrolls, fish cakes, chili squid och kycklingspett. Allt var hur gott som helst och jätteräkorna var nog de godaste jag ätit. Jag åt "Marinated pork cutlet with caramelised apple", och beställde färsk potatis med mynta till. M åt sirloin steak med pommer och pepparsås. Smakde lite av hand stek och den var grym, men min huvudrätt var nog ändå snäppet bättre, hehe. Supergott alltihopa. Beställde in en flaska vitt också. £76 gick det hela på. Inte så farligt, men kanske inget ställe vi skulle gå till en tisdagkväll när vi inte orkar laga mat direkt. Men nu firade vi lite att jag avklarat mitt andra år av min utbildning, och att vi snart åker till Grekland!
Vi var båda nöjda när vi promenerade hemmåt igen!

Tidigare idag var vi också i stan för att köpa lite grejer inför semestern. Blev solkräm och aftersun, och M köpte ett par skor och två T-shirtar. Hann även möta upp Sari en sväng för att kika lite i butiker. Har också hunnit med en 10 kilometers powerwalk på förmiddag. Skönt! Av någon anledning vaknade både jag och M runt 7:30 imorse, utan några alarm som ringde. Var nog solen som sken rakt in i sovrummet. Lite väl tidigt för att vara en lördagmorgon, men skönt med en lång dag.


Hoppas ni haft en lika bra lördagskväll :)