No, I do not have a leg on me.

I lordags var vi ute och dansade lite. Jag och Anna tog bussen till Fallowfield dar Sari bor for att kopa lite mat och dricka innan vi skulle ut. Pa Sainburys koper vi mat, vin och snacks som vi delar upp mellan oss. Eftersom vi betalar via self-check out sa maste personal komma och godkanna innan man kan betala vid kop av alkohol. Detta ar vanligtvis inga problem, bara det att denna gang hade en bestamd liten kvinna i personalen fatt for sig att jag absolut behovde visa ID. Eftersom jag blev av med mitt legg forra sommaren sa har jag inte haft nagot ID kort sedan dess. Hittills har det funkat bra med "Ehm.. I actually don't have any ID on me.. Im 26(!).."
Det visade sig hur som helst att jag inte skulle fa kopa min flaska vin och cider. Sari hade precis betalat klart och fragade da den lilla kvinnan om hon kunde kopa drickan istallet, varpa hon svarar:

- Yeah sure, as long as you pay for it.
Haha! Sa dar stod jag, med Sari som betalade for min flaska vin, och sedan stoppar ner flaskan i min pase nar vi utan problem promenerar ivag fran kassan. Skulle vi kunna prova detta pa Systembolaget i Sverige kanske och se vad som hander?