Quark?

Det later som en brottsling fran Ankeborg, men tankte tipsa om ett grymt mellis. Quark heter det har borta, vilket ska vara motsvarigheten till Arlas Kesella. Jag har tyckt att gymmisar har varit lite sma-tontiga nar dem tjatat om Kesellan, men nu maste jag faktiskt erkanna att jag blivit hooked.

Quark'en som jag hittat i butik (den enda, Sverige verkar ha en massa olika smaksatta varianter) motsvarar Arlas latt-kvarg, 1% fett, i naringsvarden. Har tidigare atit keso med t.ex. frukt eller pa knackemacka till mellis, men nu kommer nog keson bytas ut mot kvarg. Supergott med frukt, eller lite sylt. Fordelen med kvarg ar att det innehaller mer protein an keson, plus, tycker jag, ar lite lattare att ata. Jag gillar keso, men klumparna har jag fortfarande liiiiite svart for. Kvargen ar len och kramig i smaken i stallet. Riktigt gott! Kalorimassigt ar dem lika, men den lilla extra proteinmangden i kvargen ar ju alltid ett plus. Forsta gangen jag smakade blandade jag med apple och lite svartvinbarssylt, vilket var riktigt gott. Nu blir det tillsammans med skivad banan. Ska jogga hem om nagon timme sa ett latt mellis kandes som en bra ide. Matt(?) och belaten!