den 15 Oktober 2012

Måndagkväll och ny vecka. Hade en lugn och skönt helg. Både jag och M har varit lite småhängiga och förkylda några dagar, men börjar må bättre nu! Lördagen började med en fika med svensk-Anna. Har inte setts sen innan sommaren så det var himla trevligt. Hann hem precis i tid för min körlektion klockan 13:30. Blev en 1,5 timmars. Övade på 'maneuvers' som kan komma på uppkörningen. Började med att backa runt hörn ett, vilket gick förvånandsvärt bra, haha. "Kunde inte gjort det bättre själv" sa instruktören. Lite flyt och lite tur gissar jag på att den bestod av. Har inte backat runt hörn så fasligt många gånger så har lite svårt att skylla på skicklighet. Åkte vidare till en annan gata där instruktören frågade om en turn in the road (eeh tre punkts vändning?). Även den gick förvånandsvärt bra. Det var den allra första maneuvern vi gjorde för några veckor sedan, och har inte gjort sedan dess, men den satt faktiskt. Efter det blev det fick parkering, vilket gick sådär. Glömde bort hur början gick till (backa parallellt längs bilen bredvid och stanna när jag ser den andra bilens bakdel i hörnan i bakre sidrutan). Började om och gjorde några stycken på rad. Gick bra!
 
Kändes mycket bättre efter denna lektionen än efter torsdagens lektion. Allt kändes mest skit och jobbigt då. 
Blev irriterad och frustrerad på mig själv när körläraren kommenterade på saker, som när han nämnde dem kändes så självklara att jag faktiskt borde tänkt på det själv. Försökte påminna mig själv efteråt att om det var meningen att man skulle kunna allt själv så skulle det inte finnas någon mening med att folk behöver lära sig att köra. Tror att det svåraste med att lära sig köra är att lära sig (mig) att allt faktiskt inte behöver vara superperfekt, så länge det är säkert vill säga. Oh well. Kändes mycket bättre efter i lördags dock så fick en liten självförtroende-boost.
Imorn är det dags för mock-test!
 
Mycket körkorts-snack blir det just nu, ni får stå ut ett tag till :)
 
I söndags sken solen från en blå himmel. M hade blivit av med sin jacka när han var ute på lördagkvällen, så vi gav oss iväg på uppdrag att hitta en ny vinterjacka till honom. Vantar och halsduk på och iväg på cyklarna! Blev 3 mils cyklande, lunch i Sale och en tur till Trafford Centre. Tror inte våra förkylda kroppar uppskattade denna cykeltur eftersom vi båda deckade i soffan så fort vi kom hem igen. Skönt med frisk luft dock.
 
Oh, på fredagkväll åker jag och Sari ner till London förresten. Tjejhelg i huvudstaden med kusinen.
Ska bli himla trevligt!